Blar i UiS Brage på forfatter "Roland, Erling Georg"
-
Betydningen av samarbeidet mellom skole og helsesykepleier for elever med sosial angst.
Alme, Hanna Eirin (Master thesis, 2022)Denne oppgaven handler om sosial angst i skolen, og hvilken betydning samarbeidet mellom skole og helsesykepleier har for disse elevene. Formålet har vært å få frem skolens og helsesykepleiers perspektiver knyttet til ... -
Elevers oppfatning av sosial kompetanse
Staabystrand, Rebekka Elisabeth (Master thesis, 2021)Formålet med denne masteroppgaven var å studere elevers forståelse av sosial kompetanse. Det finnes mye forskning på området sosial kompetanse, men jeg fant lite som gikk på elevenes egen forståelse av hva som er god sosial ... -
Læreres oppfatninger av sin relasjon til elever som har assistentstøtte som en del av sitt opplæringstilbud i barneskolen.
Grude, Torunn Elisabeth (Master thesis, 2021)Tema for masteroppgaven er lærer- elev relasjon i en kontekst der eleven har assistentstøtte store deler av skoledagen. Formålet med studien var å undersøke læreres erfaringer og refleksjoner rundt dette tema, for på den ... -
Teacher authority in long-lasting cases of bullying: A Qualitative study from Norway and Ireland
Sjursø, Ida Risanger; Fandrem, Hildegunn; O'Higgins Norman, James; Roland, Erling Georg (Peer reviewed; Journal article, 2019)A growing body of research shows a correlation between an authoritative school climate and lower levels of bullying. One objective of this study is to conceptualize authoritative intervention in bullying cases. A second ...