Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMidthassel, Unni Vere
dc.contributor.authorErtesvåg, Sigrun
dc.date.accessioned2010-05-26T07:41:07Z
dc.date.available2010-05-26T07:41:07Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationPublisert i Spesialpedagogikk nr. 01 2009 s. 4-11en_US
dc.identifier.issn0332-8457
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/185240
dc.description.abstractHva er rektors motivasjon for å gjennomføre et skolebasert program og hvor klar er skolen for oppgaven de går i gang med? Hvordan påvirker hvor klare de er, implementeringsarbeidet? Artikkelen bygger på artikkelen ”Schools implementing Zero: The process of implementing an anti-bullying program in six Norwegian compulsory schools” (Midthassel og Ertesvåg, 2008) De skolene som var best forberedt på arbeidet møtte færrest utfordringer underveis. I disse skolene gled arbeidet i programmet godt sammen med øvrig arbeid, uten at det krevde for mye energi. Et viktig spørsmål denne studien reiser er hvordan en kan hjelpe skoler som bare er delvis klare til en vellykket implementering?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUtdanningsforbundeten_US
dc.subjectZero-programmet
dc.subjectskole
dc.subjectprogram
dc.subjectimplementering
dc.subjectendring
dc.titleUtfordringer ved implementering av skoleomfattende endringsarbeid : erfaringer fra seks skolers gjennomføring av Zero-programmeten_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer reviewed
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en_US
dc.source.volume74
dc.source.journalSpesialpedagogikk
dc.source.issue1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel