dc.contributor.author | Hausken, Hildegunn H. | |
dc.date.accessioned | 2013-07-01T11:24:51Z | |
dc.date.available | 2013-07-01T11:24:51Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/185767 | |
dc.description | Master's thesis in Special education | no_NO |
dc.description.abstract | En oppgave om metoden "Ordbanken og trekantsamarbeidet". Metoden er utviklet med tanke på flerspråklige elever i den norske skolen. "Ordbanken" brukes i den tospråklige opplæringen, særskilt norskopplæring og i et fag i klasseromsundervisning. Med utgangspunkt i morsmålet, skal elevene lære fem nye norske ord per uke. "Trekantsamarbeidet" innebærer et systematisk lærersamarbeid mellom morsmålslærere, særskilt norsk lærer og klasselærer. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013; | |
dc.subject | spesialpedagogikk | no_NO |
dc.subject | Ordbanken | no_NO |
dc.subject | flerspråklige elever | no_NO |
dc.subject | inkludering | no_NO |
dc.subject | læring | no_NO |
dc.subject | deltakelse | no_NO |
dc.title | Er dette dine ord? En analyse av "Ordbanken og trekantsamarbeidet" | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 | no_NO |