Blar i PhD theses (HF-IGIS) på tittel
Viser treff 19-24 av 24
-
“Take the plunge and give it a try” : Primary school teachers’ perceptions of their role and pedagogical practices in technology-rich classrooms
(PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2023)The goal of this study is to shed light on how primary school teachers perceive their role in technology-rich learning environments and how they enact this role in their pedagogical practices. This thesis consists of an ... -
The transition into Norwegian sports High Schools: Measures to optimise student athlete management and development
(PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2024)Background: The thesis addresses student athletes attending the optional program subject Elite Sport in Norwegian high schools. The context for the thesis is related to the increasing literature showing the challenges ... -
Treningsprosessen i distanseløp på internasjonalt nivå : En analyse av treningsmengde, treningsintensitet og krav til fysisk kapasitet
(PhD thesis UiS;211, Doctoral thesis, 2014-01-09)Bakgrunn: Det er få studier som har sett på hvordan treningen til de aller beste distanseløperne fordeler seg på ulike intensitetsnivå gjennom et treningsår. Det er godt dokumentert at hastigheten ved anaerobe terskel ... -
Youth perspectives on citizenship discourses: Navigating exclusionary public sphere rhetoric against the backdrop of ‘inclusive’ citizenship education
(PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2023) -
Å lære å kommunisere i det moderne klasserommet : en kvalitativ studie av interaksjonsformer på ungdomstrinnet
(PhD thesis UiS;127, Doctoral thesis, 2011)The study seeks to analyse teaching and learning as communicative institutional practices, and what conditions of learning and socialization that are study also argue that when students are participating in social practices ... -
Å måle og registrere matematikklæreres undervisningskunnskap : En studie av hvordan det er mulig å måle og studere matematikklæreres undervisningskunnskap, og mulige begrensninger og styrker ved måter en måler og studerer kunnskap på
(PhD thesis UiS;249, Doctoral thesis, 2015-04-10)Lærererens undervisningskunnskap i matematikk (UKM) blir i forskningen fremhevet som en faktor med stor betydning for både undervisningskvalitet og elevers læring. Utgangspunktet for denne studien er spørsmålet om hvordan ...