Blar i The reading centre på forfatter "Angvik, Stine Aarønes"
-
Kritisk literacy på ungdomstrinnet - En kvalitativ studie av hvordan norsklærere beskriver sin kompetanse knyttet til kritisk literacy, og hvordan denne kompetansen kommer til uttrykk i deres skriveundervisning.
Brudal, Trine (Master thesis, 2021)Sammendrag Elevene i dag deltar i et samfunn med mange ulike tekster og ytringer, og i skolens mandat ligger det en forventning om at elevene skal gjøres i stand til å lese og skrive på en reflektert måte. Kritisk literacy ... -
To sider av same sak - studie av kva som er likt og kva som er ulikt innan sidemålsundervisning i to språkområde
Torgersen, Eva (Master thesis, 2023)Formålet med denne kvalitative masterstudien var å undersøke kva som var likt og kva som var ulikt i sidemålsundervisninga på to ungdomsskular i to ulike språkområde. Forskingsspørsmåla tok opp lærarane sitt syn på sidemål, ... -
"Vi skal jo på en måte vurdere hele tiden nå" En studie om læreres underveisvurdering, vurderingskompetanse og vurderingskultur i norskfaget på ungdomstrinnet
Loe, Carina (Master thesis, 2022)I Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020 har vurderingens betydning for elevers læring blitt understreket i sterkere grad enn i tidligere læreplaner, og underveisvurdering har fått en sentral rolle. Denne masteroppgaven ...