Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGjerald, Olga
dc.contributor.authorNilsen, Kari Anne
dc.date.accessioned2016-10-20T08:11:26Z
dc.date.available2016-10-20T08:11:26Z
dc.date.issued2016-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2416563
dc.descriptionMaster's thesis in Service Managementnb_NO
dc.description.abstractI denne eksplorerende studien er elever i videregående skoles oppfatning av den dyktige lærer blitt undersøkt, analysert og tolket. Det er også diskutert hvordan elevenes oppfatning kan gi et bidrag til å forstå rollen læreren har som klasseleder. Bakgrunnen for studien er diskusjonen som går i det offentlige rom om at norsk skole ikke er dyktig nok, og at det er behov for reformer i høyere utdanning for å sikre flere kompetente lærere. I følge nyere forskning er læreren den enkeltfaktoren som synes å ha størst effekt på elevenes prestasjoner.
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;
dc.subjectserviceledelsenb_NO
dc.subjectpedagogisk psykologinb_NO
dc.subjectledelsenb_NO
dc.subjectutdanningsvitenskap
dc.titleElevenes oppfatning av en dyktig lærer i videregående skolenb_NO
dc.title.alternativeen eksplorativ studie av elevenes oppfatninger sett opp mot klassisk ledelsesteori og hvordan dette kan styrke og bevisstgjøre læreren i sin rolle som ledernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel