Show simple item record

dc.contributor.authorFauskanger, Janne
dc.date.accessioned2017-04-11T08:11:51Z
dc.date.available2017-04-11T08:11:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationFauskanger, J. (2016) Matematikklæreres oppfatninger om ingrediensene i god matematikkundervisning. Acta Didactica Norge, 10(3).nb_NO
dc.identifier.issn1504-9922
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2437405
dc.description.abstractStudier av matematikklæreres oppfatninger om god matematikkundervisning, og om kunnskap viktig for å kunne legge til rette for og gjennomføre matematikkundervisning av høy kvalitet, fremheves som et viktig for kunnskapsbygging i matematikkdidaktisk forskning. Denne studien har disse oppfatningene i fokus, når gruppediskusjoner mellom matematikklærere analyseres innholdsanalytisk. Studien konkluderer med at matematikklærere fremhever elevrespons som den mest avgjørende faktoren for undervisning av høy kvalitet. Når diskusjonen omhandler lærerne, fremheves egenskaper ved lærere som en avgjørende faktor for undervisning av høy kvalitet, mens lærerkunnskap får noe mindre fokus.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.publisherUniversitetet i Oslonb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.subjectmatematikklærerenb_NO
dc.subjectundervisningskunnskapnb_NO
dc.subjectoppfatninger om lærerkunnskapnb_NO
dc.titleMatematikklæreres oppfatninger om ingrediensene i god matematikkundervisningnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.rights.holder2016©adno.nonb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO
dc.source.volume10nb_NO
dc.source.issue3nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal