dc.contributor.advisor | Knutsen, Ketil | |
dc.contributor.author | Rypestøl, Kjartan | |
dc.date.accessioned | 2017-06-29T12:05:36Z | |
dc.date.available | 2017-06-29T12:05:36Z | |
dc.date.issued | 2017-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2447367 | |
dc.description | Master's thesis in History didactics | nb_NO |
dc.description.abstract | Tema for oppgaven er å undersøke hvordan lærere i grunnskolen operasjonaliserer Utforskeren i sin historieundervisning, for å øke metode- og begrepskunnskapene, og gjennom det hjelpe elevene til økt kompetanse i historiefaget. Gjennom denne oppgaven ønsker jeg å reflektere over hva som er intensjonene med Utforskeren, og i hvilken grad disse intensjonene faktisk operasjonaliseres i den undervisningen som blir gitt i historiefaget i grunnskoler i Norge i dag. Jeg ønsker å analysere forholdet mellom historieundervisningen slik den fremstår i klasserommet og historieundervisningen slik læreplanen fremstiller den. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2017; | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Utforskeren | nb_NO |
dc.subject | historiedidaktikk | nb_NO |
dc.subject | historiefaget | nb_NO |
dc.subject | læreplan | nb_NO |
dc.subject | grunnskolen | nb_NO |
dc.title | Utforskeren - på vei, men ikke i mål | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Historie: 070 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 189 | nb_NO |