Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHelgevold, Nina
dc.contributor.authorSteinstø, Ingrid
dc.date.accessioned2021-09-25T16:26:59Z
dc.date.available2021-09-25T16:26:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:82370538:51293887
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2783055
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne masteroppgåva i pedagogikk er ein kvalitativ studie om læraren og stille elevar i skulen. Tematikken er undersøkt med utgangspunkt i følgjande problemstilling: «Korleis opplever læraren stille elevar og korleis møter læraren stille elevar i skulekvardagen?» Føremålet er å løfte fram og drøfte læraren sitt perspektiv av sine opplevingar og daglegdagse møte med stille elevar, med fokus på eit relasjonelt perspektiv. Problemstillinga er undersøkt med ei fenomenologisk og hermeneutisk tilnærming, der fem lærarar har blitt intervjua. Teoretisk forankrar oppgåva seg i tidlegare forsking av stille elevar, relasjonsbygging, teoretisk perspektiv på å tilnærma seg stillheita til eleven og på deltaking, og på profesjonsetiske perspektiv. Analysen har eit induktivt preg, og dannar grunnlag for kva for nokre tema som drøftast opp imot oppgåva sine teoretiske perspektiv og tidlegare forsking. Funn i analysen viser at lærarane opplever og beskriver stille elevar som utfordrande å møte på i daglege situasjonar, og mykje på grunn av at elevane er inneslutta. I møte med stille elevar vektlegg lærarane å finne ut av årsaka til kvifor eleven er stille, relasjonsbygging, å trygge eleven og eit ønskje om å utvikle eleven si munnlege deltaking. Studiens funn viser til at det er i dei små daglege situasjonane læraren kan skape gode møter med stille elevar. Sjølv om læraren opplev stille elevar som vanskelig å nå inn til, og er redd for å mislykkast, må læraren tørre å våge seg fram. Ved å utvide si forståingsramme og si bevisstheit for korleis me ser på eleven og på deltaking, kan læraren møte eleven slik dei er.
dc.description.abstractThis master´s thesis is a qualitative study in pedagogy, that research the tutor and the quiet pupils at school. The research question is: «How does the tutor experience the quiet pupils, and how does the tutor encounter the quiet pupils during the school day?» The purpose with the thesis is to highlight and discuss the tutor’s perspective and experience with the quiet pupils, and how he encounters them. The research question has been explored with a phenomenological and hermeneutic approach, where five tutors have been interviewed. The target on the interaction has been a relational perspective. Theoretically, the thesis is rooted in preceding research of silent pupils, how to build relation and contact, theoretical perspective on how to approach and become a part of the silence environment of the pupil, and on a professional ethics perspective. The analysis of the thesis has an inductive character due to the tutor’s reflections and experience, and structure the basis for some of the topics, which are debated towards the thesis research question and its theoretical perspective and preceding research on the topic. Discovery and findings in the analysis present that the silent pupils are challenging to encounter for the tutor, especially in everyday situations, because the pupils are enclosed. When a tutor meets a quiet pupil, he will try to emphasize the reason why the pupil is quiet and enclosed, try to build a relation and contact with the pupil, and comfort him to participate vocal. The thesis discovered that it is the daily life situations where it is easiest to connect and reach the quite ones. Even if the tutor finds it difficult to do, and is afraid to fail, it is important that the tutor dare to venture forward and face the pupil. The thesis reveals that by expanding the framework of understanding and raising awareness of how to observe the silent pupils and how they participate at school, the tutors can better meet the pupils on their terms.
dc.languagenno
dc.publisheruis
dc.titleEin kvalitativ studie av læraren sitt møte med stille elevar i skulen
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel