Hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for skapende prosesser i barnehagen rettet mot tegning og formingsverksteder?
dc.contributor.advisor | Jakobsen, Dagmar Anita | |
dc.contributor.author | Østevik, Emilie Bentsen | |
dc.date.accessioned | 2022-03-11T16:52:23Z | |
dc.date.available | 2022-03-11T16:52:23Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:100270094:101770931 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2984844 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | På bakgrunn av egne interesser har jeg valgt å se nærmere på tegning og skapende prosesser i barnehagen. Gjennom spørreskjema har det blitt innhentet informasjon til å besvare problemstilingen: Hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for skapende prosesser i barnehagen rettet mot tegning og formingsverksteder I forbindelse med empirien fra informantene har det blitt sett på relevant teori om blant annet skapende prosesser, barnehagelærerens rolle, og rommet som den tredje pedagog. Videre blir teorien knyttet opp og drøftet sammen med funnene fra spørreskjemaet. Avsluttningsvis kom jeg frem til at det er flere ting å ta hensyn til i tilrettelegging for skapende prosesser. For eksempel barnas interesser, rommets/ verkstedets språk og barnas medvirkning. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for skapende prosesser i barnehagen rettet mot tegning og formingsverksteder? | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Filer | Størrelse | Format | Vis |
---|
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Master- og bacheloroppgaver i barnehagevitenskap