dc.contributor.advisor | Rusnes, Ingrid | |
dc.contributor.author | Østensen, Julianne | |
dc.date.accessioned | 2022-03-11T16:52:34Z | |
dc.date.available | 2022-03-11T16:52:34Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:100270094:101770997 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2984858 | |
dc.description.abstract | Denne bacheloroppgaven retter et blikk mot hvordan pedagogiske ledere arbeider med kommende flerspråklige barn i aldersgruppen 3-6år. For å svare på min problemstilling anvendte jeg kvalitativt forskningsintervju som metode. Oppgaven er bygget opp og rundt de empiriske funnene jeg fikk i løpet av mine intervjuer. Jeg intervjuet til sammen tre personer med stilling som pedagogisk leder. For å holde en rød tråd gjennom teksten, har jeg også valgt å ta i bruk forskningsspørsmål, som jeg skal ta for meg i løpet av denne oppgaven.
Problemstillingen jeg har formet er «Hvordan arbeider pedagogiske ledere med å inkludere nye barn som ikke snakker norsk i barnegruppen?». Gjennom denne problemstillingen, ønsker jeg å belyse viktigheten rundt den pedagogiske lederen sine arbeidsoppgaver og påvirkningskraften de har for det flerspråklige barnet. | |
dc.description.abstract | This bachelor thesis looks at how educational leaders work with multilingual children at the ages 3 to 6 years. To answer this, I used quantitative research interview as my chosen method. This thesis is formed around the empirical findings I found during my interviews. I interviewed 3 individuals, all who held the positions as educational leaders. As a common thread in this paper, I have also chosen to use research questions, which will be covered throughout this thesis.
The question I put forward is «How do educational leaders work with including new children that don't speak Norwegian into the group of children?” Using this question, I want to highlight the importance of the educational leaders' tasks and the influence they have for the multilingual child. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Inkludering av flerspråklige barn i barnehagen | |
dc.type | Bachelor thesis | |