Show simple item record

dc.contributor.advisorLekve Isak
dc.contributor.authorHamed Mona
dc.date.accessioned2022-06-14T15:51:17Z
dc.date.available2022-06-14T15:51:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:109898158:49576955
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2998732
dc.description.abstractJeg kom til Norge i 2011, som flyktninger. Da jeg kom til Norge som flyktninger var jeg i en ukjent, og usikker situasjon. Fordi jeg måtte etablere et nytt liv både i det sosiale, kulturelle, og i arbeidslivet i det norske samfunnet, og en av de største utfordringene var mangel på norsk språk. Den oppgaven har flyktninger i introduksjonsprogrammet som tema , og jeg ønsket å belys i hvilken grad opplever flyktninger at introduksjonsprogrammet bidrar til integrering av flyktninger .Hoved begrepet i den oppgave er Integrering. Antall innvandrere i Norge øket i det sist åren. Når innvandrere kommet til Norge finner de en forskjellig samfunnsmodell enn i hjemlandet sitt. Den norsk samfunnsmodell er koblet sammen med arbeidsliv, familieliv, og velferdsstat. Introduksjonsprogrammet er en viktig elementer for flyktninger for å ha god økonomisk og integrering i det norske samfunnet. Det er vanskelige for flyktninger å skaffe seg jobb i det norsk arbeidsmarked, utfordringer tilknyttet integrering i samfunnet, utfordrende kan være at norsk arbeidsmarked stiller høy kompetansekravene , språk, og nettverk
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleI hvilken grad opplever flyktninger at introduksjonsprogrammet bidrar til integrering av flyktninger?
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1268]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Show simple item record