dc.contributor.advisor | Ploog, David | |
dc.contributor.author | Rødne, Marlén Rørtveit | |
dc.date.accessioned | 2022-06-30T15:51:30Z | |
dc.date.available | 2022-06-30T15:51:30Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:93769263:34099168 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3001835 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | I denne oppgaven skal jeg presentere generell grafteori, og hvordan en kan anvende dette i klasserommet. Til å begynne med presenterer jeg generell teori og definisjoner innen grafer, før jeg tar for meg to ulike eksempler på vandringer i grafer, nemlig Eulergrafer og Hamiltongrafer. Deretter presenterer jeg ulike eksempler på hvordan grafteori kan anvendes i klasserommet, spesielt med fokus på Euler,- og Hamiltongrafer. | |
dc.description.abstract | In this thesis I will present general graph theory, and how teachers can apply this in the classroom. To begin with I will present theory and definitions in graphs, and then two different examples of walks in graphs, Eulerian circuits and Hamiltonian cycles. Then I present various examples of how graph theory can be applied in the classroom, especially with a focus on Euler, - and Hamilton graphs. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Elementær grafteori: Stier og relaterte egenskaper | |
dc.type | Bachelor thesis | |