I hvilken grad legger skolen til rette for estetiske læringsprosesser i henhold til LK2020?
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3022978Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Formålet med denne studien var å undersøke i hvilken grad skolen legger til rette for estetiske læringsprosesser i henhold til LK2020, sett i lys av at dette har fått et større fokus enn i tidligere læreplaner. For å undersøke dette nærmere, ble fire lærere fra forskjellige skoler intervjuet. Metoden som ble brukt var kvalitativ metode ved bruk av semistrukturerte intervjuer. På bakgrunn av disse ble det gjennomført en induktiv analyse, der det ble utledet fire kategorier. Disse kategoriene ble så drøftet i lys av relevant teori. Målsetningen med oppgaven er å sette fokus på viktigheten av å legge til rette for estetiske læringsprosesser. The purpose of this study was to investigate the extent to which the school facilitates aesthetic learning processes in accordance with LK2020, seen in light of the fact that this has received a greater focus than in previous curricula. To investigate this further, four teachers from different schools were interviewed.The method used was a qualitative method using semi-structured interviews. Based on these, an inductive analysis was carried out, from which four categories were derived. These categories were then discussed in the light of relevant theory.The objective of the assignment is to focus on the importance of facilitating aesthetic learning processes.