Hvordan mener pedagogiske ledere at de kan tilrettelegge rolleleken for å fremme språkdeltagelsen til flerspråklige barn
Description
Full text not available
Abstract
Denne bacheloren retter synet mot hvordan pedagogiske ledere kan tilrettelegge rollelekenfor å fremme språkdeltagelse til flerspråklige barn i alder av 5-6år, førskolebarn. For at jegskal kunne svare på min problemstilling anvendte jeg ta i bruk semistrukturert intervju sommetode. Oppgaven min er bygget opp på de empiriske funnene som jeg fikk fra informantenemine i intervjuet. Jeg intervjuet totalt 3 pedagogiske ledere. For at jeg skal holde en rød trådgjennom denne oppgaven har jeg valgt ut 3 forskningsspørsmål som jeg skal ta for meg iløpet av denne bacheloroppgaven.
Problemstillingen som jeg har kommet frem til er «Hvordan mener pedagogiske ledere at dekan tilrettelegge rolleleken for å fremme språkdeltagelsen til flerspråklige barn». Gjennomdenne valgte problemstillingen har jeg lyst til å belyse hvor stort og viktig ansvar denpedagogiske lederen har, og hvor stor påvirkningskraft de har for at de flerspråklige barnaskal få språkdeltagelse gjennom rolleleken