Show simple item record

dc.contributor.authorAbrahamsen, Eirik Bjorheim
dc.contributor.authorHusebø, Dag
dc.contributor.authorSelvik, Jon Tømmerås
dc.contributor.authorKvaløy, Jan Terje
dc.date.accessioned2023-02-22T12:00:50Z
dc.date.available2023-02-22T12:00:50Z
dc.date.created2021-12-10T13:37:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAbrahamsen, E., Kvaløy, J. T., Selvik, J. T., & Husebø, D. (2021). Mengden av organiserte læringsaktiviteter og sammenhengen med studentenes motivasjon, egeninnsats og overordnede tilfredshet med studiet. Nordic Journal of STEM Education, 4(2), 45-57.en_US
dc.identifier.issn2535-4574
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3053237
dc.description.abstractI høgskole- og universitetsstudier er det stor forskjell på mengden av læringsaktiviteter som organiseres av institusjonene. Det er med dette utgangspunktet vi i denne studien vil undersøke hvorvidt det er sammenheng mellom mengden av organiserte læringsaktiviteter og studentenes motivasjon, egeninnsats og overordnede tilfredshet med studiet. Tilbakemeldinger fra over 1700 studenter ved Universitetet i Stavanger, samlet inn til Studiebarometeret i 2018 danner grunnlaget for studien. Dataene viser at det ikke er signifikant sammenheng mellom mengden av organiserte læringsaktiviteter og studentenes motivasjon, egeninnsats eller studentenes overordnede tilfredshet med studiet. Dette trenger imidlertid ikke å bety at slike sammenhenger ikke finnes, men at sammenhengene kan være mer komplekse enn hva vi klarer å fange opp i denne studien. Det er med dette grunnlaget at vi avslutningsvis i artikkelen reflekterer og diskuterer rundt ulike didaktiske og pedagogiske forhold som kan ha påvirkning på den undervisningen og læringen som foregår.en_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMengden av organiserte læringsaktiviteter og sammenhengen med studentenes motivasjon, egeninnsats og overordnede tilfredshet med studieten_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderThe authorsen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber45-57en_US
dc.source.volume4en_US
dc.source.journalNordic Journal of STEM Educationen_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doi10.5324/njsteme.v4i2.3997
dc.identifier.cristin1967104
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal