Etablering og utvikling av effektive team i hotellbransjen.
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3077166Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (SV-NHS) [618]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
TittelEtablering og utvikling av effektive team i hotellbransjen.
Hensikt Hensikten med teksten er å undersøke den beste metoden og strategien for å etablere og videreutvikle et effektivt team i hotellbransjen.
Problemstilling Hvordan kan man etablere og videreutvikle effektive team i hotellbransjen?
MetodeDet har blitt brukt kvalitativ metode i form av dybdeintervju, og artikler fra tidligere forskning.
ResultatUt ifra våre funn har vi forsøkt å finne ut om teoriene om utvikling av effektive team blir brukt i praksis, og om lederne eventuelt var bevisste på det. De fleste lederne mente at åpen kommunikasjon, og samarbeid var de viktigste drivkreftene for utvikling av et effektivt team. Det viste seg at teoriene som vi prøvde å utforske blir brukt i hotellbransjen, men lederne var ikke nødvendigvis bevisste på dem.
DiskusjonDet viste seg at virkeligheten ikke nødvendigvis er sånn som teoriene beskriver den. De forskjellige teoriene viste seg å være avhengig av hvilken bransje, bedrift, avdeling og team de kan bli brukt i. Dermed varierer det hvilken av de man kan finne hos de forskjellige teamene. TitleEstablishment and development of effective teams in the hotel industry.
PurposeThe purpose of the text is to examine the best method and strategy for establishing and further developing an effective team in the hotel industry.
Problem statementHow can you establish and further develop effective teams in the hotel industry?
MethodA qualitative method has been used in the form of in-depth interviews and articles from previous research.
ResultBased on our findings, we have tried to find out whether the theories about the development of effective teams are used in practice, and whether the managers were possibly aware of it. Most managers believed that open communication and collaboration were the most important driving forces for the development of an effective team. It turned out that the theories that we tried to explore are used in the hotel industry, but the managers were not necessarily aware of them.
DiscussionIt turned out that reality is not necessarily as the theories describe it. The different theories turned out to be dependent on the industry, company, department, and team in which they can be used. Thus, it varies which of them can be found in the different teams.