Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLønnum, Marthe
dc.contributor.authorKlefsås, Margareth
dc.date.accessioned2023-09-23T15:51:28Z
dc.date.available2023-09-23T15:51:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:148940672:149398280
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3091505
dc.description.abstractDet teoretiske rammeverket tar utgangspunkt i hermeneutikk, resepsjonsteori og didaktikk, og det er elevenes forståelse og utforsking av det klassiske stykket «Vildanden» som får spille førstefiolin i studien. Med utgangspunkt i det teoretiske rammeverket ble det utarbeidet et undervisningsdesign der elevene først måtte forholde seg til sin egen forståelse mens vi leste stykket høyt i klasserommet. Videre utforsket elevene stykket og sin egen og andres forståelse i litterære gruppesamtaler. Etter gruppesamtalene fikk elevene mulighet til å formulere spørsmål de fortsatt satt igjen med. Disse spørsmålene dannet utgangspunktet for litterære helklassesamtaler. Empirien består av skjermbilder av elevenes ubesvarte spørsmål og av lydopptak av den aller siste helklassesamtalen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.title«Var Molvik full?» En kvalitativ enkelcasestudie som undersøker hvordan elever på 10. trinn utforsker det klassiske verket «Vildanden»
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel