Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKsenia Solheim
dc.contributor.authorTodnem, Dagmar.
dc.contributor.authorSmalås, May Helen.
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:28Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190654262:190806123
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118246
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven har vi satt søkelyset på begrepet inkludering, og hva personalet legger i ordet. Vi skal besvare problemstillingen: Hvordan forstår personalet ordet inkludering, og hvordan jobber de med barn som står utenfor leken? For å finne svar på oppgaven har vi brukt kvalitativt intervju for å få personalets syn på ordet inkludering og for å få innblikk i hvordan de jobber med inkludering og barn som står utenfor leken. I oppgaven har det også blitt satt lys på hvor viktig leken er for barnet og dets utvikling og læring, og hvor viktig det er at barnet blir inkludert i leken. Det som ble mest sentralt i denne oppgaven var dermed: inkludering, bli sett, fellesskap og tilstedeværende voksen. Vi fikk mulighet for å intervjue 4 pedagogiske ledere som har gitt sine synspunkt om inkludering og hvordan de jobber med dette i sine barnehager. Våre informanter har lagt mest vekt på at barn skal få kjenne på en trygghet, få være en del av et fellesskap og hvordan den voksnes rolle er i lek og inkludering.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleInkludering i lek
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel