Show simple item record

dc.contributor.advisorRosell, Lars Yngve
dc.contributor.authorHusebø, Cathrina
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:52Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:52Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721397
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118270
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven skal jeg belyse problemstillingen “Hvordan ivaretar ulike tilvenningsmodeller det viktige foreldre-barn samspillet” og hvorfor foreldre-barn samspillet er så viktig. Jeg skal gjøre en dokumentanalyse for å komme frem til svaret. Jeg tar i bruk Bronfenbrenners utviklingsøkologiske modell for å se på modellene med et nytt perspektiv, jeg går innpå tilknytning og tilvennings teori og viktigheten av et godt foreldresamarbeid og hvorfor det er viktig for tilvenning og veien videre. Jeg har hentet dokumenter fra forskningsprosjektet “liten og ny” og tre forskjellige tilvenningsmodeller. Jeg bruker Jåttå-modellen, liten og ny modellen og den standard tre dager modellen. I funnene mine har jeg sett at de to nyere tilvenningsmodellene ivaretar mye bedre foreldre-barn samspill enn den eldre tredagers modellen. De nye modellene inviterer blant annet foreldrene på besøk i forkant, bruker mer tid sammen med foreldrene og får bedre kjennskap til barna gjennom foreldrene. Til slutt bruker jeg teori og dokumentanalysen på å drøfte for å belyse problemstillingen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan ivaretar ulike tilvenningsmodeller det viktige foreldre-barn samspillet og hvorfor er foreldre-barn samspillet så viktig?
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record