Show simple item record

dc.contributor.advisorEssmaeeli, Sara
dc.contributor.authorNorgren, Signe
dc.contributor.authorRebnord, Ida Aksnes
dc.date.accessioned2024-02-22T16:51:18Z
dc.date.available2024-02-22T16:51:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721277
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3119451
dc.description.abstractI bacheloroppgaven vår har vi valgt å skrive rundt problemstillingen "Hvordan inkluderer barnehagepersonalet de stille barna til å medvirke i barnehagehverdagen?”. Vi har gjennom denne oppgaven undersøkt hva som blant annet kjennetegner de stille barna og hvordan personalet jobber med å inkludere dem til medvirkning i hverdagen. Vi har valgt å ta i bruk kvalitativ metode, hvor vi har intervjuet tre pedagogiske ledere fra ulike barnehager. I intervjuene kom det fram at informantene kjennetegnet de stille barna som barn som er profesjonelle på å gjemme seg og ofte stiller seg til veggen vekk fra fellesskapet. For at de stille barna skulle få en mulighet til å medvirke i barnehagehverdagen, kom det fram at voksenrollen og deres holdninger og tilrettelegging av miljø har en stor betydning, hvor et bra foreldresamarbeid spiller en viktig faktor.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleÅ gi de stille barna en stemme
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record