Show simple item record

dc.contributor.advisorStokkeland Øen, Anita
dc.contributor.authorBrekne, Henriette Iren
dc.contributor.authorBjelland Steen, Monica
dc.date.accessioned2024-02-22T16:51:21Z
dc.date.available2024-02-22T16:51:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190654262:190806138
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3119454
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven tar for seg den fysiske kroppens væren i verden som hovedinnhold. Problemstillingen for oppgaven lyder: Hvordan tilrettelegger barnehagelæreren for barna skal få gode kroppslige opplevelser med naturen. Målet med oppgaven er å kunne gi en besvarelse på denne problemstillingen. For å kunne svare på denne problemstillingen har vi funnet teori som kan understøtte vår forskning, samt har vi hentet inn data fra seks barnehagelærere som stilte til intervju. Ved å analysere empirien fant vi råmaterialer som ble meningsfulle til problemstillingen og dette ble drøftet i lys av teori. Vi er takknemlige for at hele seks informanter sa seg villige til å stille til intervju, og til veileder som var en god støtte underveis. Vi vil også takke familie og venner for tålmodighet og omsorg. Det har vært et spennende tema å fordype seg i. Vi har latt oss fascinere og inspirere over hvor mye kroppens sansing har å bety for hvordan barn erfarer verden. Vi kommer til å ta med oss denne kunnskapen i vårt arbeidsliv, og vi sitter igjen med en berikende lærdom.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarnehagelærerens tilrettelegging for barns gode kroppslige opplevelser med naturen.
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record