Show simple item record

dc.contributor.advisorOlsen, Espen
dc.contributor.authorKvalvaag, Kristin
dc.date.accessioned2024-04-24T15:51:21Z
dc.date.available2024-04-24T15:51:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:145995936:37763570
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3127997
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDette er en oppgave innen den tematiske retningen markedsføring og omhandler det dagsaktuelle temaet netthandel av mat. Målet med denne oppgaven var å undersøke blant annet online markedsføring av dette og følgende problemstilling: Online markedsføring innen matvare detaljhandel: hva er viktige elementer for god og lønnsom drift? Denne problemstillingen ble delt opp i 5 ulike delproblemstillinger som undersøkes og diskuteres i oppgaven. Metoden som er brukt i oppgaven er litteratursøk. Gjennom søk i Elicit og google scholar kom jeg frem til 4 interessante forskningsartikler som omhandlet netthandel av mat og denne oppgaven har tatt utgangspunkt i disse. Det å kunne tilby en god tjeneste, samt opprettholde en god kvalitet på både denne og produktene har vist seg å være de viktigste elementene for en god og lønnsom drift. Enkelte butikker startet opp med netthandel av mat i forkant av pandemien, men da den kom på banen, ble markedet for dette betydelig større og viktigere. Jeg vil derfor anta at dette vil bli videreutviklet og ha større utbredelse i årene som kommer.
dc.description.abstractThis is an assignment within the thematic field of marketing and focuses on the current topic of online food retailing. The aim of this assignment was to investigate online marketing in this context, specifically addressing the following research question: Online marketing in grocery retail: What are the important elements for successful and profitable operations? This research question was divided into five sub-questions, which are examined and discussed in the assignment. The methodology used for this assignment is literature search. By conducting searches in Elicit and Google Scholar, I found four relevant research articles that addressed online food retailing, and this assignment is based on those articles. Providing a good service and maintaining high quality both in terms of the service itself and the products has proven to be crucial elements for successful and profitable operations. Some stores had already started with online food retailing prior to the pandemic, but its significance and market size grew significantly with the pandemic. Therefore, I would assume that online food retailing will continue to develop and become more widespread in the coming years.
dc.languagenob
dc.publisherUIS
dc.titleEn litteraturstudie av viktige elementer ved bruk av online markedsføring innen matvare detaljhandel
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record