Velg et delarkiv for å bla i samlingene

  • Å fremme deltagelse og mestring: læreres erfaringer med sjenerte elever i barneskolen 

    Frogner, Josefine Marie (Master thesis, 2024)
    Denne studien har undersøkt læreres erfaringer og tilnærminger for å fremme deltagelse og mestring blant sjenerte elever i barneskolen. Det er blitt gjennomført en kvalitativ studie som baserer seg på individuelle ...
  • Developing A Business Model For Sustainable Additive Manufacturing In Oil & Gas Industry 

    Pourmomen Jorshari, Mandana (Master thesis, 2024)
    The oil and gas industry is under increasing pressure to adopt sustainable practices due to its significant environmental impacts, including greenhouse gas emissions and resource depletion. Additive Manufacturing (AM), ...
  • Stedsbasert læring, naturens lobbyvirksomhet? 

    Hamre Susanne (Master thesis, 2024)
    Stedsbasert læring, definert av Friluftsrådenes Landsforbund (2021), er en pedagogisk metode som binder undervisningen til miljøer og tilbyr relevant, virkelighetsnær læring ved bruk av fysiske læresteder. I konteksten ...
  • Educational Choices and Risk Preferences 

    Salvesen, Ingvild Mørk; Kristensen, Kaleb (Master thesis, 2024)
    Formålet med denne oppgaven er å undersøke om studentenes valg av utdanning samsvarer med deres karriereforventninger og økonomiske preferanser, ved å analysere forskjeller i risikopreferanser og motivatorer for utdanningsvalg ...
  • Contextual Conversational Recommendation in the Movie Domain 

    Güzel, Bora (Master thesis, 2024)
    The purpose of a Context-aware Conversational Recommender System is to address the limitations of traditional recommender systems, which often overlook the broader context in favor of past user preferences and movie ...

Vis flere