Communities
Select a community to browse its collections.
Universitetet i Stavanger [22521]
Recently Added
-
Instructional support in Norwegian classrooms: A multi-method and multi-informant approach
(PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2025)Background: Instructional support has previously been found to be of great importance for students’ learning, engagement, achievement, and development. Similarly, the concept of instructional support has consistently been ... -
Kvinnelighet på patriarkatets premisser: En sosiologisk case-studie av performativ femininitet i Cool Girl-tropen.
(Bachelor thesis, 2025)Cool Girl-tropen formidler et diskursivt ideal som konstruerer en kvinnefigur som kombinerer stereotypiske maskuline interesser med en «feilfri» femininitet, og dermed fremstår som attraktiv og emosjonelt ukomplisert i ... -
VRs påvirkning på elevers motivasjon gjennom selvbestemelsesteorien: En scoping review
(Master thesis, 2025)Bakgrunn: Synkende elevmotivasjon i norsk skole aktualiserer behovet for innovative pedagogiske tilnærminger. Virtual Reality (VR) representerer en lovende teknologi som kan støtte elevenes grunnleggende psykologiske behov ... -
Menns tilgang og kvinners makt: en dekonstruksjon av incel-ideologier i norsk debatt
(Bachelor thesis, 2025)Formålet med oppgaven er å demonstrere hvordan incel-ideologier og samtalen om ensomme menn dukker opp i debatten om likestilling og bekymringen for lave fødselstall, for å svare på problemstillingen: Handler debatten om ... -
Effekten ulike styrketreningsvariabler kan ha på graden av fatigue etter en treningsøkt
(Bachelor thesis, 2025)