Browsing UiS Brage by Author "Biswas, Tanu"
Now showing items 1-9 of 9
-
The Adultcentrism Scale: A Potential Contributor to Advancing Children’s Participation Rights in Nordic Contexts
Biswas, Tanu; Florio, Eleonora; Caso, Letizia; Castelli, Illaria; Iacobino, Serena (Peer reviewed; Journal article, 2024)The question that the authors of this article are collectively concerned with is as follows: how is it possible to protect children without disempowering them? To this end, the authors work to change adultcentric scholarly ... -
Arriving at a question: Retrospections on post-qualitative slow research with children
Biswas, Tanu; Mubasher, Enaya (Peer reviewed; Journal article, 2023-06)This article presents retrospections on selected methodological explications of a slow research process with child citizens living in the urban, Sør-Trondelag region of Norway. The process was akin to what Gallacher and ... -
Brobygging i grunnskolen. Ledelsens rolle i å fremme samarbeid mellom ordinær avdeling og spesialavdeling.
Dragesæt Knudsen, Sara (Master thesis, 2024)Med en bakenforliggende hypotese - basert på egne erfaringer, kvalitative intervju med ledere, lærere og miljøveiledere, og tilgjengelige rapporter og artikler i faglitteratur og presse - om et mulig forbedringspotensial ... -
Childism and philosophy: A conceptual co-exploration
Biswas, Tanu; Wall, John; Warming, Hanne; Zehavi, Ohad; Kennedy, David; Murris, Karin; Kohan, Walter; Saal, Britta; Rollo, Toby (Peer reviewed; Journal article, 2023)This article is a conceptual co-exploration of the relationship between philosophy and childism. It draws upon a colloquium in December 2021 at the Childism Institute at Rutgers University. Nine co-authors lay out and ... -
Inkludering av barn med innvandrerbakgrunn i barnehagen
Abrahamsen, Ingunn (Master thesis, 2023)Inkludering er et nyere begrep som diskuteres, og flere barnehager og skoler arbeider for å implementere en inkluderende praksis. Med økt kulturelt mangfold i barnehagen, og med flere og flere innvandrere i Norge, er det ... -
«Jeg har jo kunnskap …»: En kvalitativ studie om hva pedagogiske ledere mener om sin deltakelse i spesialpedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen.
Kielbasiewicz, Alicja Karolina (Master thesis, 2024)Sammendrag Formålet med dette masterprosjektet var å undersøke hvilken rolle pedagogiske ledere hadde i det spesialpedagogiske utviklingsarbeidet rettet mot bygging av inkluderende fellesskap i barnehagen. Studien ... -
What takes ‘us’ so long? The philosophical poverty of childhood studies and education
Biswas, Tanu (Peer reviewed; Journal article, 2022-07)My argument addresses a significant history of philosophical racism–a term borrowed from Mogobe Ramose. The argument is: philosophical racism makes the racist philosophically poor, too. I propose that two philosophical ... -
Who needs sensory education?
Biswas, Tanu (Peer reviewed; Journal article, 2021-03)Customarily, reflections on the need to educate sensory and bodily enactments with the world, take for granted that it is the child who must be educated. However, the educational passage of becoming 'rational' and 'grown ... -
Å skape symmetri i en asymmetrisk relasjon - Barnehagelæreres refleksjoner over møtet med familier fra ulike kulturer, sett i et maktperspektiv
Byre, Kristine (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er skrevet ut ifra problemstillingen «Hvordan kan barnehagelæreres refleksjoner over møtet med familier fra ulike kulturer forstås i et maktperspektiv?». Problemstillingen belyses gjennom forskningsspørsmålene ...