Browsing UiS Brage by Author "Blank, Natalia"
Now showing items 1-6 of 6
-
Brøk - En studie av hvordan læreverket Multi legger til rette for elevers arbeid med brøk på 3.-7. trinn.
Hellestø, Heidi (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)Denne masteroppgaven er en lærebokanalyse med fokus på brøk i grunnskolen, hvor hensikten var å finne ut hvorfor elever har problemer med brøk. Dermed ble hovedoppgavene i grunnbøkene til læreverket Multi analysert, fra ... -
Dybdelæring: Analyse av realiseringer av typiske egenskaper av læreren ved Zankovs modell i 4. klasse.
Varhaug, Håvard (Master thesis, 2021)Sammendrag I denne studien har tatt for seg dybdelæring, som er kommet inn i læreplanen LK20, og se på hvordan det stiller seg i møte med utviklende opplæring i matematikk (UOM). Jeg har valgt å se på denne problemstillingen ... -
Generating sets for Beurling algebras
Blank, Natalia (Journal article; Peer reviewed, 2006-05)Generating sets for Beurling algebras -
Muligheter og utfordringer med «utviklende opplæring» i matematikk etter Zankovs modell, med utgangspunkt i Vygotskys syn på tilpasset opplæring.
Risdal, Trine Nevland (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-13)I denne studien har det blitt fokusert på lærernes muligheter og utfordringer i matematikkundervisning, ved bruk av «utviklende opplæring» etter Leonid Zankovs modell. Det har blitt brukt videokamera og lydopptaker til ... -
Muligheter og utfordringer ved bruk av digital teknologi i matematikkundervisning
Frafjord, Tonje (Master thesis, 2021)I denne masteroppgaven presenteres en kvalitativ studie som har som formål å få et innblikk i muligheter og utfordringer matematikklærere opplever ved bruk av digital teknologi i matematikkundervisning. For å utnytte ... -
On a uniqueness property of second convolutions
Blank, Natalia (Journal article; Peer reviewed, 2009)Let M∞ denote the space of all finite nontrivial complex Borel measures on the real line whose variation has a fast decay at −∞.