Blar i UiS Brage på forfatter "Esmaeeli, Sara"
-
«Alle er jo forskjellige, og det er jo det som er spennende»
Gustavsen, Embla Haua (Master thesis, 2022)Denne studien har fokus på arbeid med interkulturell kompetanse og synliggjøringen av mangfold for barn i barnehagen. Formålet har vært å bidra til innsikt i perspektiver på, og betingelser for, interkulturelt arbeid og ... -
Early childhood pre-service teachers’ preparation for using technology with children: a systematic literature review
Papavlasopoulou, Sofia; Undheim, Marianne; Meaney, Tamsin Jillian; Esmaeeli, Sara (Peer reviewed; Journal article, 2024-04)This systematic literature review examined how teacher education prepared early childhood pre-service teachers to utilise digital technology with children. After searching in relevant databases the review analysed 21 ... -
Hvilken forskjell kan vi finne i norsk Vokabular mellom enspråklige og flerspråklige barn ved skolestart?
Nikzad Amoli, Fereshteh (Master thesis, 2022) -
Hvordan kan den pedagogiske lederen tilrettelegge for inkludering av flerspråklige barn i lek?
Bugurcu, Zeliha. (Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven omhandler inkludering av flerspråklige barn. I forskningsarbeidet mitt har jeg brukt kvalitativt intervju for å svare på problemstillingen: Hvordan kan den pedagogiske lederen tilrettelegge for ... -
Inkludering av minoritetsspråklige barn i barnehagen
Skjæveland, Michelle (Bachelor thesis, 2024)Denne bacheloroppgaven baseres på problemstillingen: Hvordan arbeider barnehagelærere didaktisk for å inkludere minoritetsspråklige barn i barnehagen. Metoden som er benyttet til å forske på dette er kvalitativt intervju ... -
Lek sin rolle i møte med inkludering
Hødnebø, Tina (Bachelor thesis, 2022) -
A Model of the Home Literacy Environment and Family Risk of Reading Difficulty in Relation to Children’s Preschool Emergent Literacy
Esmaeeli, Sara (Peer reviewed; Journal article, 2023)This study extends the research on the preschool home literacy environment (HLE) in the context of the family risk (FR) of reading disability (RD) by examining a multiple-deficit model of RD. A total of 1171 six-year-old ... -
Når de små blir store: Overgangen fra småbarnsavdeling til storbarnsavdeling
Tellefsen, Tina (Master thesis, 2022)Tema for denne masteroppgaven er overganger innad i barnehagen, og mer spesifikt overgangen fra småbarnsavdeling til storbarnsavdeling. Studien handler om hvordan barnehagelærerne legger til rette for disse overgangene og ... -
Pedagogens rolle i inkludering ved lek på småbarnsavdeling
Salte Gausel, Hege (Bachelor thesis, 2022)Sammendrag Denne studien dreier seg hovedsakelig om inkludering og mangfold på småbarnsavdelingen. Formålet med studien er å undersøke hvordan pedagogisk leder tilrettelegger for inkludering i lek på en mangfoldig ... -
Trygghet i overgangen fra barnehage til skole.
Hogstad, Merethe; Espedal, Maria Charlotte; Sirevåg, Anette Wold (Bachelor thesis, 2022)