• Analysis of Kinect motion capture capabilities for automated robotic painting systems 

      Finnestad, Yngve (Masteroppgave/UIS-TN-IDE/2015;, Master thesis, 2015-06-15)
      The focus of this project is to determine the motion capture capabilities of the Kinect sensor. Motion capture is the process of recording human movement, and converting the captured data into a virtual environment. A ...
    • Måling av lakktykkelse 

      Sande, Simen; Lundgren, Simon; Tyvold, Eirik (Bachelor thesis, 2023)
      I denne bacheloroppgaven har det blitt utviklet et kartesisk robotsystem med tre akser og tilhørende programkode for å styre systemet. Ved å kombinere mekanisk design, elektronikk og programmering har en funksjonell prototype ...
    • Måling av lakktykkelse 

      Lundgren, Simon; Tyvold, Eirik; Sande, Simen (Bachelor thesis, 2023)
      I denne bacheloroppgaven har det blitt utviklet et kartesisk robotsystem med tre akser og tilhørende programkode for å styre systemet. Ved å kombinere mekanisk design, elektronikk og programmering har en funksjonell ...
    • Raytracing based on gaming engines for use in PixelPaint 

      Laland, Henrik; Reiestad, Sem; Bjørnøy, Marius Rødder (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven ble gjennomført i samarbeid med ABB. Målet med oppgaven var å omdanne tredimensjonale bildeler, som panser eller dører, til todimensjonale bilder ved hjelp av en spillmotor. De tredimensjonale objektene ...
    • Raytracing based on gaming engines for use in PixelPaint 

      Reiestad, Sem; Laland, Henrik; Bjørnøy, Marius Rødder (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven ble gjennomført i samarbeid med ABB. Målet med oppgaven var å omdanne tredimensjonale bildeler, som panser eller dører, til todimensjonale bilder ved hjelp av en spillmotor. De tredimensjonale objektene ...
    • Raytracing based on gaming engines for use in PixelPaint 

      Bjørnøy, Marius Rødder; Laland, Henrik; Reiestad, Sem (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven ble gjennomført i samarbeid med ABB. Målet med oppgaven var å omdanne tredimensjonale bildeler, som panser eller dører, til todimensjonale bilder ved hjelp av en spillmotor. De tredimensjonale objektene ...