• "For vi mister jo ikke behovet" - om behovet for vedvarende veiledning av barnehagelærere 

      Selvig, Eli Elisabeth (Master thesis, 2018)
      Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som omhandler nye barnehagelærere og deres opplevelse av profesjonsveiledning det første året i yrket. Oppgavens formål har vært å få økt innsikt i hvordan nyutdannede barnehagelærere ...
    • Pedagogy and interdisciplinarity: Research on the reformed kindergarten teacher education (KTE) in Norway 

      Jernes, Margrethe; Knaben, Åse Dagmar; Tungland, Inger Benny Espedal; Alvestad, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2020-01)
      In this paper, the objective is to explore the area of pedagogy in the reform of kindergarten teacher education (KTE), which was implemented in 2013 in Norway. The data material is based on semi-structured interviews with ...
    • Sykefravær i barnehagen 

      Hegre, Siv Heidi Møller (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2017;, Master thesis, 2017-06)
      Innledning: Barnehagesektor har høyere sykefravær enn andre sektorer i kommunen. Et sykefravær tar mye av ledernes tid, påvirker arbeidsmiljøet og er en økonomisk belastning for norske kommuner. Regjering og parter i ...