Browsing UiS Brage by Author "Knaben, Åse Dagmar"
Now showing items 1-4 of 4
-
Barnehagen - en lærende organisasjon? Styreres forståelser av en lærende organisasjon og kjennetegn ved en lærende barnehage
Wadel, Carl Cato; Knaben, Åse Dagmar (Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne artikkelen omhandler barnehagen som lærende organisasjon. Basert på semistrukturerte intervju med styrere i fem barnehager, drøftes styrernes forståelse av en lærende organisasjon, hva slags læring som må finne sted ... -
Pedagogy and interdisciplinarity: Research on the reformed kindergarten teacher education (KTE) in Norway
Jernes, Margrethe; Knaben, Åse Dagmar; Tungland, Inger Benny Espedal; Alvestad, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2020-01)In this paper, the objective is to explore the area of pedagogy in the reform of kindergarten teacher education (KTE), which was implemented in 2013 in Norway. The data material is based on semi-structured interviews with ... -
Sykefravær i barnehagen
Hegre, Siv Heidi Møller (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2017;, Master thesis, 2017-06)Innledning: Barnehagesektor har høyere sykefravær enn andre sektorer i kommunen. Et sykefravær tar mye av ledernes tid, påvirker arbeidsmiljøet og er en økonomisk belastning for norske kommuner. Regjering og parter i ... -
Untapped Potential for Professional Learning and Development: Kindergarten as a Learning Organization
Wadel, Carl Cato; Knaben, Åse Dagmar (Peer reviewed; Journal article, 2021)The importance of professional learning and development for quality in kindergartens has been established in international research. The fact that the kindergarten is a learning organization can be crucial in achieving ...