Blar i UiS Brage på forfatter "Moen, Vegard"
-
Class size and its influence on examination results in higher education
Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Moen, Vegard; Asche, Frank (Peer reviewed; Journal article, 2024-09)In this article, we analyze the relationship between class sizes and examination results in higher education. Data from the University of Stavanger, collected in the Common Student System (FS) in the period from 2011 to ... -
Det usikre lærerarbeidet i en skole for alle. Nyutdannede læreres arbeid med- og forståelse av inkludering.
Kommedal, Ida (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)Denne masteroppgaven handler om nyutdannede lærere sitt møte med det inkluderende klasserommet. Studien har som formål å skaffe innsikt om hvordan nye lærere i skolen arbeider med- og forstår inkludering. Oppgaven er ... -
Digital assessment – how does it challenge local practices and national law? A Norwegian case study
Raaheim, Arild; Mathiassen, Ketil; Moen, Vegard; Lona, Irene; Gynnild, Vidar; Bunæs, Bente Ringlund; Hasle, Emil Trygve (Journal article; Peer reviewed, 2018-11)The traditional exam has a strong holding within Norwegian higher education and is very often the preferred way of assessing students. Digital technology opens up for alternatives to the traditional exam, but so far focus ... -
Ein kvalitativ studie av profesjonsfagleg samarbeid for utvikling av praksis
Økland, Maren (Master thesis, 2021)Denne studien er ei kvalitativ undersøking av eit profesjonsfagleg samarbeid mellom skule og PPT. Studiens problemstilling har vore: Korleis legg skuleleiinga til rette for profesjonsfagleg samarbeid mellom skule og PPT, ... -
Kommunal styring og ledelse av en forskningsstøttet innovasjon for utvikling av inkluderende praksis
Mjøs, Marit; Moen, Vegard; Øen, Kristian (Chapter, 2023)As the owner of kindergarten, school, and educational and psychological counselling service (PPT), the municipality is responsible for the quality of all these units, which, among other things, means that these units have ... -
Kompetanseutviklende samarbeid mellom skole og PP-tjeneste : et spørsmål om møtekoreografi?
Moen, Vegard; Mjøs, Marit (Chapter, 2023)In this chapter, the light is directed at collaborative meetings as an innovation, in which both school and PPT (educational and psychological counselling service) participate. The meetings are understood as an arena for ... -
Ledelsens rolle for utvikling av inkluderende praksis : en case-studie
Mjøs, Marit; Moen, Vegard (Chapter, 2023)The overall part of The Curriculum for Knowledge Promotion in Primary and Secondary Education and Training (LK20) states that the development of an inclusive practice requires a professional community that is able to explore ... -
Masterforum som arena for veiledning og profesjonsfaglig samarbeid : erfaringer fra SUKIP
Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard (Chapter, 2023)This chapter describe how the SUKIP-project has involved master’s students in the research. It explains how the students have gained access to SUKIP-data from kindergarten and school and how guidance and collaboration ... -
The Norwegian educational and psychological counselling service (EPS) as an ‘inclusion agent’ in schools?
Mjøs, Marit; Moen, Vegard (Peer reviewed; Journal article, 2024)This article focuses on the schools’ support service related to the Nordic ambition of inclusive education. This ambition entails a somewhat conflicted mandate, which both the schools and the support service find demanding ... -
Om sammenhengen mellom motivasjon, studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger. En studie fra Universitetet i Stavanger.
Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje (Peer reviewed; Journal article, 2020-11)I denne artikkelen undersøker vi hvorvidt det er sammenheng mellom studentaktiv undervisning og studentenes motivasjon, og videre, hvorvidt det er sammenheng mellom studentenes motivasjon og studentenes oppfatning av de ... -
Relasjonsarbeid og arbeid med sosial kompetanse i et inkluderende fellesskap
Dysjaland, Maren (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)Det overordnede formålet med denne studien har vært å få en dypere forståelse for relasjonsarbeid og inkludering av elever som faller utenfor læringsfellesskapet. Fokuset har vært på elever som viser utfordrende atferd og ... -
The Economics of Carbon Capture and Storage: An assessment of the economic viability of CCS in Europe.
Moen, Vegard (Master thesis, 2023)Carbon capture and storage (CCS) is a key technology in the transition to net-zero emissions economies. By 2030, the European Union aims to capture and store at least 50 million tonnes of CO2 per year (Mtpa), and demand ... -
Two assessors for the ordinary examination ought to result in stricter requirements for justifying appeals
Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Moen, Vegard; Selvik, Jon Tømmerås (Peer reviewed; Journal article, 2024-06)All students at Norwegian universities and colleges have the right to complain about ordinary grading decisions. When an appeal is made, two new examiners are appointed, at least one of whom should be external. The handling ... -
Universitetslærerarbeidet - utfordring av den naturlige innstilling?
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard (Journal article; Peer reviewed, 2017)Ansvarliggjøring og bruk av nye styringsformer i skolen fører til endringer i lærerrollen og lærernes arbeid. Tilsvarende endringer i høyere utdanning de siste 20 årene, og funn i en studie blant nye kollegaer ved egen ... -
Å utfordre det eksisterende -en skoles utvikling av kompetanse for inkluderende praksis
Risinggård, Ruth Elise (Master thesis, 2021)Temaet for masterstudien er en skoles utvikling av kompetanse for inkluderende praksis. Studiens hensikt er å få innsikt i ledelsens begrunnelser for organiseringen av utviklingsarbeidet, hvordan ledelse blir utøvd i ...