Blar i UiS Brage på forfatter "Nesheim, Kjersti"
-
Barnehagelærers rolle i tilrettelegging for språklig deltakelse i rollelek
Hjorteland, Vilde (Bachelor thesis, 2024)Språket er sentralt i alle aktiviteter i barnehagen, men spesielt i rolleleken. Lek er også en stor del av det å være et barn og deres utvikling. Dersom et eller flere barn faller utenfor leken kan det få konsekvenser, ... -
«Du tenker jo mer når det er vanskelig». En studie av hvordan elever på slutten av mellomtrinnet interagerer med en utfordrende tekst og hverandre gjennom en elevstyrt litterær samtale.
Nesheim, Kjersti (Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2019;, Master thesis, 2019-05)Sammendrag Formålet med denne studien er å undersøke hvordan elever på slutten av mellomtrinnet interagerer med en utfordrende tekst og hverandre gjennom en elevstyrt litterær samtale. Studien baserer seg på en kvalitativ ... -
Dynamisk språkarbeid i barnehagen
Rullestad, Daniel Axel (Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven er en kvalitativ undersøkelse gjort med den hensikt om å fange pedagogiske lederes perspektiv på dynamisk språkarbeid, og hvordan arbeidsmåten kan bidra til språklig progresjon for barn med norsk som andrespråk ... -
Støttende språkarbeid i barnehagen
Paulsen, Karoline Vikås; Hauge, Eirin Meisland (Bachelor thesis, 2024)I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss følgende problemstilling: Hvilke refleksjoner har fire barnehagepedagoger om bruk av alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK) i utviklingen av flerspråklige barns vokabular ...