Browsing UiS Brage by Author "Sæbø, Aud Berggraf"
Now showing items 1-4 of 4
-
Challenges and possibilities in Norwegian classroom drama practice
Sæbø, Aud Berggraf (Journal article; Peer reviewed, 2009)My specific teaching and research interest is drama in the classroom drama as a teaching and learning medium to fulfil a curriculum demand for student-active, creative and aesthetic learning processes. In this article ... -
Drama som estetisk læringsform for å utvikle leseforståelse
Sæbø, Aud Berggraf (Journal article, 2010)Aksjonsforskningsprosjektet «Drama, kreativitet og estetiske læreprosesser» tar utgangspunkt i klasserommets didaktiske utfordringer og dramafagets mulighet til å skape engasjement og motivere til innsats i det faglige ... -
Hva mener morgendagens lærere om drama i undervisningen?
Sæbø, Aud Berggraf (Journal article; Peer reviewed, 2007)Dagens allmennlærerstudenter får et lite innføringskurs i drama og de blir oppfordret til å prøve dette ut i praksis. Det er store forskjellig på i hvilke fag og på hvilke trinn studentene mener drama som undervisnings- ... -
Lesson Study som tilnærming i universitetspedagogikken og språkstøttende naturfagundervisning i grunnskolelærerutdanningen
Sæbø, Aud Berggraf; Egeli, Elisabeth; Pereira, Unni Puntervold (Peer reviewed; Journal article, 2020)I denne artikkelen presenterer vi funn fra forskningsprosjektet Teachers as Students, TasS, (2012–2015) ved Universitetet i Stavanger, hvor hovedmålet var å undersøke om Lesson Study som metode kunne forbedre grunnskolel ...