• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing UiS Brage by Author "Vaaland, Grete Sørensen"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-6 of 6

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Back on track: Approaches to managing highly disruptive school classes 

      Vaaland, Grete Sørensen (Journal article; Peer reviewed, 2017-10)
      Teaching and learning are at stake when classrooms become highly disruptive and pupils ignore the teacher’s instructions and leadership. Re-establishing teacher authority in a highly disruptive school class is an understudied ...
    • Hvordan håndterer og forebygger erfarne lærere reaktiv aggressiv atferd på småtrinnet? 

      Espedal, Jannicke (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017)
      Formålet med denne masteroppgaven har vært å frembringe kunnskap om reaktiv aggresjonsproblematikk, og hvordan pedagoger i skolen arbeider for å håndtere og forebygge denne typen problematferd. Jeg valgte å legge til grunn ...
    • Læreres relasjoner til elever med alvorlige atferdsproblemer 

      Aasheim, Lene (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)
      Formålet med denne studien var å undersøke hvordan lærere arbeider med å bygge gode relasjoner til elever med alvorlige atferdsproblemer. Bakgrunn for valg av tema var blant annet at tidligere forskning viser at elever med ...
    • Opplevelser av videobasert veiledning: En intervjuundersøkelse med fokus på implementering, mestringstro og profesjonell utvikling. 

      Brähler, Kjersti (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-07)
      Videobased Improvement for TEachers (VITE) er et doktorgradsprosjekt hvor hovedmålet er å pilotere og evaluere et tiltak for kontinuerlig profesjonell utvikling av lærere. Denne studien undersøker hva lærere og veiledere ...
    • Pupil aggressiveness, teacher authority, and disruptive classroom behaviour 

      Vaaland, Grete Sørensen (PhD thesis UiS;315, Doctoral thesis, 2016-11-24)
      Background: Pupil behaviour is important for academic and social learning in school. Disruptive behaviour conflicts with learning and may cause teachers to experience stress and even burnout. Although some knowledge is ...
    • Relasjonsbygging for reaktivt aggressive elever – hva kan læreren bidra med? 

      Seglem, Rebekka Gullbrekken (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06-01)
      Sammendrag: Gode jevnaldrende vennskap er viktige for at elevene skal utvikle seg sosialt og emosjonelt. Likevel kan man gjennom aggresjonsteori se at de reaktivt aggressive elevene ofte har færre venner enn medelevene. ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit