• A Full-Scale Study on Traffic Induced Vibrations of a Suspension Bridge 

      Fadnes, Thomas Ole (Masteroppgave/UIS-TN-IKM/2017;, Master thesis, 2017-06-15)
      This thesis focuses on the traffic-induced vibrations of a suspension bridge, and the modal properties embedded in the traffic-induced response data. Traffic has been observed at Lysefjorden bridge for five different days ...
    • Analyse av vind- og responsmålinger av en hengebro med hovedvekt på sammenhengen mellom brotårnets og brodekkets svingninger 

      Aronsen, Kim Halvard (Masteroppgave/UIS-TN-IMBM/2018;, Master thesis, 2018-06)
      Denne masteroppgaven er en studie av de dynamiske responsene indusert av vind på hengebroen Lysefjordbrua. Mer spesielt er responsen mellom brodekkets vertikale retning og det nordvestlige brotårnets i broens lengderetning ...
    • Dynamic analysis of a suspension bridge 

      Tveiten, Jan (Masteroppgave/UIS-TN-IKM/2012;, Master thesis, 2012)
      This master thesis is the final part of my Master degree in structural and material science at the University of Stavanger. The thesis consists of collecting and studying data for the Lysefjord Bridge in light of the ...
    • Konstruksjonsanalyse av en hengebro 

      Gran, Birgitte (Masteroppgave/UIS-TN-IKM/2012;, Master thesis, 2012-06-15)
      Denne rapporten omhandler en konstruksjonsanalyse av Lysefjordbroa i Rogaland. Broa er en hengebro med et hovedspenn på 446 meter. Den ble åpnet i desember 1997 og det er siden den gang per 20. oktober 2010 observert ...
    • Vindindusert respons av en lang hengebro 

      Øglænd, Kristian Svela (Masteroppgave/UIS-TN-IKM/2013;, Master thesis, 2013-06-14)
      Verdens lengste hengebro er per dags dato Akashi Kaikyo med hovedspenn på 1991 meter. Dersom det blir valgt hengebro som krysningsmåte over Sognefjorden vil den, med sitt hovedspenn på 3700 meter, bli verdens lengste med ...
    • Vindindusert respons av flerspenns hengebro med flytende tårn 

      Aspøy, Sondre (Masteroppgave/UIS-TN-IKM/2016;, Master thesis, 2016-06)
      I forbindelse med prosjekter «Ferjefri E39» skal flere utfordrende fjorder krysses. Denne oppgaven tar for seg kryssing av den 4km brede og 450 meter dype Sulafjorden. Flere konsepter utredes av Statens Vegvesen. I oppgaven ...