Vurdering av etablerte produktinnovasjonsprosessar til bruk i konseptinnovasjon i hotell- og restaurantnæringa
Abstract
Konseptutvikling i hotell- og restaurantnæringa er ofte eit resultat av kaotiske
meiningsprosessar og enkeltindivid sine meiningar om kva som er trenden og behovet i
marknaden. Lite ressursar har blitt via til å etablere ein modell som kan sortere informasjon
og prosess for å tilpasse dei nye konsepta som blir laga mest mogleg i tråd med verksemda sin
strategi på marknad og utvikling, samstundes som konseptet òg er vinkla opp imot kva
marknaden vil ha.
Kan ein nytte etablerte produktinnovasjonsprosessar til å utvikle bærekraftege konsept
i hotell- og restaurantnæringa?
For å svare på denne problemstillinga er det vald et design som består av å studere forskjellige
teoriar for så å prøve å kombinere desse på ein måte som gjer prosessane tilpasse denne typen
utvikling, for så å sette desse teoriane delvis ut i live for å teste dei ut i ein verkeleg situasjon.
Teoriane har blitt testa ut på utviklinga av eit nytt konsept av ein kafé/lunsjrestaurant/bar i eit
etablert, historisk hotell sentralt i Stavanger, Victoria Hotel. Lokalet rommar i dag ein bar
som opnar i kveldinga. Lokalet står ubrukt heile dagen utanom. Styret har signalisert at dei
ynskjer at lokalet får ein større utnyttingsgrad enn det har i dag.
Gjennomgangen består i å fullføre ein versjon av ein Stage-gate modell, og implementere
blant anna Lead users teori inn i denne. I gjennomgangen av prosessen har det blitt nytta
forskjellige intervjuteknikkar, spesielt retta mot leiarbrukarar av barar og kafear ein ynskjer å
samanlikne seg med i nærmiljøet. Ein har gjennomført forsøk på kvantitative undersøkingar
for å finne leiarbrukarar. Så har desse leiarbrukarane blitt førespurde om å være med på eit
djupeintervju av kvalitativ art. Resultata frå denne undersøkinga har så danna eit grunnlag for
ei fokusgruppe som har vidareevaluert prosjektet.
Stage-gate modellen har i denne samanheng vist seg å være svært mogleg å gjennomføre på
denne typen prosjektutvikling, men med nokre modifikasjonar og endringar, som modellen
sjølv inviterer i følgje teorien. Modellen let seg òg fint kombinere med dei andre teoriane som
blei introduserte, men forfattaren skulle gjerne hatt meir tid og ressursar til å gå meir i djupa
og introdusere enda fleire teoriar for å gjere arbeidet ferdig. Blant anne gjeld dette
operasjonaliserings- planlegginga og –utføringa. Alt i alt er det godt grunnlag for å seie at
modellen, dersom tilpasse kvar ein situasjon og prosjektstorleik, vil kunne brukast til å utvikle
konsept i hotell- og restaurantnæringa.
Description
Master's thesis in Firm management