Show simple item record

dc.contributor.authorSommerseth, Rita
dc.date.accessioned2011-04-07T06:47:35Z
dc.date.available2011-04-07T06:47:35Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationSommerseth, R: Observasjon av samspill ; en metode for læring i profesjonsutdanninger. Tidvise skrifter, Samfunn og helse Nr. 55. Universitetet i Stavanger, 2005en_US
dc.identifier.isbn82-7844-272-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/184060
dc.description.abstractBakgrunnen for rapporten er erfaringene fra prosjektet ”Observasjon av samspill”, som pågikk i årene 2001-2004 ved Universitetet i Stavanger. Her ble det ved videreutdanningen i psykisk helsearbeid prøvd ut en metodevariant, inspirert fra Tavistock Clinic, London. Vi ønsket å få erfaringer med hvordan metoden kunne inngå i studiet, og hvilke læreprosesser metoden kunne gi muligheter for å utvikle. I løpet av perioden hvor undersøkelsen er foregikk, ble antall observasjoner redusert. I rapporten redegjør en for dette. Undersøkelsen viser at studentene opplever at de blir bedre observatører, mens de tidligere blandet observasjon og vurderinger ser de nå tydeligere skillelinjer. De har og fått en økt forståelse for hvordan følelser kan påvirke det de observerer. Studentene opplever og at de er blitt mer i stand til å diskutere risikosituasjoner og grenseoverskridelser.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Stavangeren_US
dc.relation.ispartofseriesTidvise skrifter, Samfunn og helse;55
dc.subjectpsykisk helsearbeiden_US
dc.titleObservasjon av samspill ; en metode for læring i profesjonsutdanningeren_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800en_US
dc.source.pagenumber57 p.en_US
dc.source.journalTidvise skrifter, Samfunn og helse
dc.source.issue55


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record