• "Hva må gjøres for at Himmel og Hav skal bli en økonomisk lønnsom virksomhet ?" Et case studie om virksomhetens markedskommunikasjon 

      Gahnstrøm-Kalviknes, Kine (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2015;, Master thesis, 2015-06-15)
      Dette er en case basert masteroppgave som tar utgangspunkt i kun en virksomhet. Virksomheten heter Himmel og Hav og er et kurs og misjonssenter som ligger i Sola Kommune. Himmel og Hav har de siste årene hatt en drift som ...
    • Konkurransefortrinn i nedgangskonjunktur 

      Karlsson, Lena; Gjeruldsen, Henrik (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2017;, Master thesis, 2017-05)
      Hensikten med oppgaven har vært å utforske hvordan aktørers konkurransefortrinn ble påvirket i en nedgangskonjunktur. Aktører som opplever effektene av en fallende oljepris både direkte og indirekte. Hensikten var å forstå ...
    • Learning to learn in a learning organization. 

      Frantzen, Anna (Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2016;, Master thesis, 2016-05-19)
      Hvis vi ser rundt oss, de eneste objekter som ikke er designet av mennesker er laget av naturen, og det er kun naturens objekter som ikke behøver konstante modifiseringer. Alt i det daglige rundt oss er laget i ekteskap ...