Show simple item record

dc.contributor.authorBratseth, Ingrid
dc.date.accessioned2013-09-11T09:10:20Z
dc.date.available2013-09-11T09:10:20Z
dc.date.issued2013-05-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/184788
dc.descriptionMaster`s thesis in Risk management and societal safetyno_NO
dc.description.abstractDenne studien analyserer effekten av holdningskampanjen “Sei ifrå!“ i Rogaland. Kampanjen retter seg mot trafikksikkerhet blant unge trafikanter mellom 16 og 24 år. En Poisson regresjonsanalyse viser en signifikant nedgang på 37, 3 % færre hardt skadde og drepte ungdommer etter at kampanjen ble gjennomført, kontrollert for kontrollvariabler som blant annet befolkningsendring og lengden av offentlige veier. Teoretiske bidrag ble brukt for å finne årsaken til at “Sei ifrå!“ fungerte, hvor John Adams` “The risk thermostat“ ble anvendt som hovedteori. Prinsippet om kulturell påvirkning kan ha vært en avgjørende faktor for å senke ulykkestallene.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayno_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-IMKS/2013;
dc.subjectsamfunnssikkerhetno_NO
dc.subjectulykkerno_NO
dc.subjecttrafikksikkerhetno_NO
dc.subjecttrafikkadferdno_NO
dc.subjectholdningkampanjeno_NO
dc.subjectungdomno_NO
dc.subjectpaneldatano_NO
dc.subject"the risk thermostat"no_NO
dc.titleEffekten av holdningskampanjen "Sei ifrå!" på unges trafikkadferd i Rogalandno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1264]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Show simple item record