Browsing Studentoppgaver (SV-NHS) by Title
Now showing items 440-459 of 545
-
Sammenhenger mellom intern mobbing og mental utmattelse innen hotell- og serveringsbransjen
(Bachelor thesis, 2023)Bakgrunn: Hotell og serveringsbransjen topper statistikker over mobbing, mistrivsel, lavtil-fredshet og gjennomtrekk i bransjen. For ansatte i bransjen som melder om slike forhold kan det være grunnlag for redusert mental ... -
Samspillet mellom mangfoldsledelse og effektiv kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2023)Hensikten med denne bacheloroppgaven var å undersøke hvilke faktorer som inngår i mangfoldsledelse slik at organisasjoner kan effektivisere kommunikasjonen. Problemstillingen som ble valgt for denne oppgaven er som følger: ... -
Satisfaction is not enough: crowding, displacement and loyalty at a frontcountry iconic hiking destination - the Pulpit Rock in Norway
(Master thesis, 2015)The iconic Pulpit Rock in Norway is receiving more and more visitors every year and crowding has become an issue. Crowding and displacement belong to the most frequently studied concepts in outdoor recreation research while ... -
Scandinavian Hotel Chains Globalization and Opportunities in China Market: Country of Origin (COO) Approach
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2014;, Master thesis, 2014-06)This study concentrates on Scandinavian (Danish, Norwegian and Swedish) hotel chains’ globalization discussions and their opportunities to develop in Chinese hotel market. To find out how Chinese consumers perceived ... -
Scandinavian hotel chains globalization and opportunities in China market: Country of origin (COO) approach
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2014;, Master thesis, 2014-06-12)This study concentrates on Scandinavian (Danish, Norwegian and Swedish) hotel chains’ globalization discussions and their opportunities to develop in Chinese hotel market. To find out how Chinese consumers perceived ... -
Sensation Seeking in Nature-Based Tourism: The Utility of a Personality Variable in Explaining Motives and Attitudes to Management in Natural Areas
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-06)Natural area managers are facing challenges to combine increasing visitation as nature-based tourism is growing with the protection of the natural resources. This thesis therefore aimed at contributing to solve this empirical ... -
Service perception: A quantitative analysis of Norwegian service providers perception of international tourists
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2018;, Master thesis, 2018-06)Current research from a service management perspective has been set to analyze tourists’ perceptions of quality and the importance of service received by service providers. However, service providers’ perception of tourists ... -
Service Quality of Green Hotels in Norway: The perspective of online Reviewers
(Master thesis, 2022)This study investigates guests' experiences with the service quality of green hotels in Norway. The aim was to identify critical dimensions of guest experiences as well as satisfaction levels and to find out whether these ... -
Smak av hav, et nytt bærekraftig matsystem for sjømat
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven ønsker jeg å undersøke hvordan et nytt matsystem, utviklet av Smak av hav, kan bidra til en mer bærekraftig norsk sjømatnæring og hvordan det også kan være med på økt verdiskaping for reiselivsnæringen. ... -
Social media in the hospitality industry: An empirical study how hotel managers deal with user-generated content
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013-06-17)Social media has gained in importance in the last years. With the revolution of the World Wide Web from simple tool to complex platform, user-generated content and online customer reviews have had a great impact on both ... -
Sosiale medier i reiseliv - «Hvordan bruker innenlandsreisende sosiale medier til informasjonssøking i forbindelse med en feriereise, og på hvilken måte påvirker dette turisten?
(Bachelor thesis, 2021)Sosiale medier har blitt et stort forskningstema innenfor reiseliv og turisme, på grunn av den økende bruken av disse mediene verden over. Den økende bruken fører naturligvis med en del påvirkning på sine brukere, der mange ... -
Sosiale medier i reiseliv - «Hvordan bruker innenlandsreisende sosiale medier til informasjonssøking i forbindelse med en feriereise, og på hvilken måte påvirker dette turisten?»
(Bachelor thesis, 2021)Sosiale medier har blitt et stort forskningstema innenfor reiseliv og turisme, på grunn av den økende bruken av disse mediene verden over. Den økende bruken fører naturligvis med en del påvirkning på sine brukere, der mange ... -
Sosiale medier og nordiske reisebyrå: En undersøkelse av påvirkningen nordiske reisebyrå kan ha på studenter via sosiale medier
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven bacheloren tar vi for oss problemstillingen «I hvor stor grad kan studenter bli påvirket av nordiske Reisebyrå gjennom sosiale medier» oppgaven vil inneholde teori som brukes for å se på forrige studier ... -
Sosiale medier og nordiske reisebyrå: En undersøkelse av påvirkningen nordiske reisebyrå kan ha på studenter via sosiale medier
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven bacheloren tar vi for oss problemstillingen «I hvor stor grad kan studenter bli påvirket av nordiske Reisebyrå gjennom sosiale medier» oppgaven vil inneholde teori som brukes for å se på forrige studier ... -
Staging new conferences: positioning the MICE industry and entrepreneurs in the Stavanger region
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2011;, Master thesis, 2011)This thesis investigated the conference organizing process, people around it and factors influencing the success of similar events. During the recent years Stavanger conference industry has been developing rapidly. However, ... -
Standardisert bærekraftig merkeordning i hotell- og reiselivsbransjen
(Bachelor thesis, 2021)CSR er et omfattende begrep. Derfor har vi bestemt å ta utgangspunkt i Marsdens definisjon som også vil være gjenspeilet i drøftingen av temaet, utfordringene og resultatet fra datainnsamlingen. CSR, eller bedriftens ... -
Standardisert merkeordning i hotell- og reiselivsbransjen
(Bachelor thesis, 2021)CSR er et omfattende begrep. Derfor har vi bestemt å ta utgangspunkt i Marsdens definisjon som også vil være gjenspeilet i drøftingen av temaet, utfordringene og resultatet fra datainnsamlingen. CSR, eller bedriftens ... -
The Stavanger and Ryfylke regions’ potential as food tourism destinations: Towards a recipe for success
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2011;, Master thesis, 2011)The purpose of the study was to determine how the Stavanger and Ryfylke regions can exploit their potential as food tourism destinations. This research was the first of its kind to combine data from the food and tourism ... -
Stavanger live festival from the viewpoint of volunteers
(Master thesis, 2014-06-29)This paper is exploring selected organization process in Stavanger Live Festival from the point of view of volunteers as very sensitive group that must be handled by professionals. The areas that will be analyzed are process ... -
Stavanger tourism policies
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2014, Master thesis, 2014-06-16)The importance of tourism policy planning stated by European Commission (2007) in the Lisbon Treaty of 2007 has a focus on the two axes specified in the article 176 B of the same Treaty, where it is explained that sectorial ...