Browsing Studentoppgaver (SV-NHS) by Title
Now showing items 429-448 of 625
-
Moderne løsninger, skaper moderne utfordringer – Datasikkerhet i gjestfrihetsbransjen
(Bachelor thesis, 2022)I denne oppgaven har vi sett på datasikkerhet i den norske gjestfrihetsbransjen, og hvordan den blir påvirket av dataangrep. Oppgaven viser til meget relevant forskning som belyser omfang av datasikkerhet i Norge. Hovedformålet ... -
More than Words: Exploring the Translation of Foreign Brand Names into Chinese
(Master thesis, 2024) -
Motivasjon og tillit etter en virksomhetsoverdragelse En kvalitativ studie om hvordan ledelsen kan oppnå økt motivasjon og tillit
(Bachelor thesis, 2023)Formål: Denne oppgaven tar for seg temaet virksomhetsoverdragelse og hvordan man som ny leder kan øke motivasjonen hos sine ansatte, samt økt tilliten til ledelsen. Oppgaven ser på ulike motivasjonsteorier og hvordan man ... -
MOTIVASJON – KNYTTET TIL FILOSOFI OG LEDELSESTEORIER
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven skal vi undersøke motivasjon knyttet opp mot ledelse. Besvarelsen er i dialogform – inspirert av Martin Bubers Jeg-Du filosofi. Det er en teoretisk analyse, der vi utveksler kunnskap og tanker som skal ... -
Motivasjon, Medarbeidere & Rekruttering
(Bachelor thesis, 2021)Handler om hvordan motivasjon er i bedrifter, hva som gir en motivasjon, medarbeiderne i bedriften og rekrutteringsprosessen. -
Motives for Developing Interorganisational Relationships – an Analysis of the University of Stavanger’s Networks and Partnerships
(Master thesis, 2017-06-15)This study explores the motives for an organisation to establish partnerships with others and create networks. The University of Stavanger is the main focus and has been analysed by using previous research and new data ... -
Muligheter og utfordringer i regional reiselivsutvikling knyttet til Trondheim og Stjørdal
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2015;, Master thesis, 2015-06-15)Denne masteroppgaven er en studie basert på reiselivet i Stjørdal og Trondheim. Hvor jeg har forsket på hvordan en endring i reiselivet med nedkutting av destinasjonsselskap og samarbeid på regionalt basis blir mottatt av ... -
Multicultural employees’ perceptions of the service quality in the cruise line industry
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2015;, Master thesis, 2015-06-15)Purpose – The purpose of the present master thesis was to examine the relationship between employees’ service quality perceptions, job satisfaction and turnover intentions in the cruise ship industry. Methodology – the ... -
Multiple stakeholders’ perceptions of green meetings in Stavanger region
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013-06-14)The current master thesis focuses on the perceptions of different stakeholders regarding green meetings in Stavanger region. The study presents green meetings as sustainable practices in the conference industry. Research ... -
Møter norske fjellhytter i Airbnb markedet forventingene til norske og utenlandske turister som besøker dem?
(Bachelor thesis, 2022)Oppgaven undersøker om norske fjellhytter møter forventningene til norske og utenlandske turister som besøker dem. Undersøkelser er gjort av ett enkelt utleiested for å se hva slags tilbakemeldinger som gis av de besøkende, ... -
Narrative analysis of online traveling community: An explorative study of Chinese-speaking visitors sharing their travel experiences in Norway
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2015;, Master thesis, 2015-06)The research focus concerned with Norway’s online destination image and experience among Chinese visitors based on the social stimuli content in the User-generated content travel community. It will not only look into the ... -
Naturbaserte reiselivsdestinasjoner - deres vei mot en mer bærekraftig fremtid
(Bachelor thesis, 2022)Sammendrag: Det er mange som bruker naturen som et avbrekk fra hverdagens travle dager, og er et sted man kan finne ro og nyte de behagelige omgivelsene omgitt av et fantastisk dyreliv. Derfor har mange blitt engasjert i ... -
Navigating Culinary Preferences: Exploring How Online Reviews Shape Dining Choices
(Master thesis, 2024)This thesis examines the influence of sensory and non-sensory online reviews on consumer decision-making in restaurant selection, using a quasi-experimental design with a scenario-based questionnaire. By analyzing data ... -
Nordic cuisine as a tool of Nation Brand
(Bachelor thesis, 2021)New Nordic cuisine has been studied with the main objective to contribute to the research field of integrating the Norwegian food culture into the nation branding of Norway. The study conducts a detailed description of ... -
Nordmenns forhold til norsk mat i Spania
(Bachelor thesis, 2022)Flere nordmenn tar turen til Spania hvert år, og på grunn av dette har også flere norske mattilbud kommet i ulike byer. Det kan derfor være interessant å se om dette haren positiv eller negativ effekt på turistene som ... -
Norm-Activation Theory and Tourists’ Perception of Responsibility
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2020;, Master thesis, 2020-06-15)Who is responsible for negative tourism impact? In this study I investigate the tourists’ perception of the negative impact in tourism and their perception of responsibility. It is an extension of the work of Gao, Huang ... -
Norwegian cookbooks for children: why write them and why read them? Historical document analysis of children's cookbooks published in Norway from 1846 until the present
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2013;, Master thesis, 2013-06-17)Cookbooks for children are not only instructional manuals for the culinary arts and repositories for traditional dishes; they also reflect food habits of a population and their values on children. Evidence of this was ... -
Norwegians in Spain: A society in limbo
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;, Master thesis, 2012)Since the 1950’s Spain has been an attractive country for vacationers, meanwhile, a part of tourism evolved and since the 1980’s Norwegians and other North Europeans have migrated to the coasts of Spain. The comfortable, ... -
Nutritional food choices: Decision strategies for upgraded food items
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2017;, Master thesis, 2017-06-08)For the modern eater, it can sometimes seem as if, for every new food trend that emerge, a new food component is to be vilified. Be it sugar, fat or gluten, a new menace always appears. In response to these trends, a growing ... -
Nyutdannede innen hotelledelse: Hvilke ferdigheter anser bransjen som viktigst hos ledere?
(Bachelor thesis, 2023)Enhver personlighet er sammensatt av ulike faktorer og variasjoner av disse. Det som utgjør vår personlighet vil sammen med tillærte ferdigheter og kunnskaper gi en pekepinn – eller muligens bestemme - hvordan hver av oss ...