Show simple item record

dc.contributor.authorHågensen, Torbjørn
dc.date.accessioned2012-11-06T13:50:59Z
dc.date.available2012-11-06T13:50:59Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/185141
dc.descriptionMaster's thesis in Service managementno_NO
dc.description.abstractI denne studien ses det på om offentlig ansatte føler bekymring i jobben sin og om dette kan ha uheldige konsekvenser for den ansatte og organisasjonen. Dette med utgangspunkt i en modell som beskriver fenomenet så virkelighetsnært som mulig. Målet med studien er å påvise om det finnes bekymringer hos de ansatte og videre gjennom en dataanalyse se om det er samvariasjon med konsekvensvariablene. Styrkeforholdet mellom variablene er sentralt og videre om sosial støtte kan påvirke dette forholdet. Gjennom en kvantitativ spørreundersøkelse, hvor 94 respondenter har deltatt, kommer det frem at offentlig ansatte er bekymret, men ikke i den grad man kanskje skulle forvente i denne organisasjonen. Sosial støtte viser en positiv effekt og fremstår som en modererende variabel i undersøkelsen. Nøkkelord – bekymringer – konsekvenser - sosial støtteno_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayno_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-NHS/2012;
dc.subjectserviceledelseno_NO
dc.subjectbekymringerno_NO
dc.subjectkonsekvenserno_NO
dc.subjectsosial støtteno_NO
dc.titleBør statlige organisasjoner bekymre seg mer for bekymringer? - en studie om bekymringer og konsekvenserno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200no_NO
dc.source.pagenumber55no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Show simple item record