Blar i Student papers (HF-IKS) på emneord "VDP::Humaniora: 000::Litteraturvitenskapelige fag: 040"
Viser treff 1-20 av 25
-
Differentiation in Norwegian EFL teaching: experiences of adapted education in 6th and 7th grade classrooms.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2016;, Master thesis, 2016-11-14)Norwegian legislation requires teachers to adapt the instruction to the needs and abilities of all their pupils. This thesis presents a study about differentiation in Norwegian EFL teaching, focusing on experiences of ... -
Fiksjonalisering? En diskusjon med utgangspunkt i Eivind Hofstad Evjemos roman Det siste du skal se er et ansikt av kjærlighet (2012)
(Master thesis, 2014-05-07)I denne oppgaven har jeg lest Hofstad Evjemo sin samtidsroman Det siste du skal se er et ansikt av kjærlighet (2012) utfra to ulike litteraturteoretiske tilnærminger: Narratologien og fiksjonaliseringsteorien. Disse teoriene ... -
Fra blogg til bok: En sammenlignende analyse av bloggtekster og bøker skrevet av Sophie Elise Isachsen
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020-05-11)De siste årene har vi sett en tydelig utvikling hvor flere bloggere har fått publisert bøker. Bare i løpet av 2017 og 2018 gav åtte bloggere og ”influencere” ut bøker på norske forlag. Sophie Elise Isachsen, mest kjent for ... -
Grubleprosjektet – et forsøk på å få elever på yrkesfag til å snakke om tekster
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020)Denne masteravhandlingen undersøker hvordan man kan engasjere tilsynelatende tause elever i gruppesamtaler om sangtekster. Gjennom diskursanalyse søkes det svar på om et spesifikt undervisningsdesign engasjerer elevene i ... -
"Hva er det med denne forberedte muntligheten?". Sjangerspesifikke utfordringer ved skrivetolking av akademiske forelesninger.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020) -
Hyper-reading headlines: How social media as a news-platform can affect the process of news reading
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05)People read differently on digital platform than on print, which can affect the way they interpret and understand what is being read. When reading digitally many people hyper-read, meaning that they skim the material in ... -
Impoliteness and gender in computer-mediated communication: a study of insults on Tumblr
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05)This thesis is a comparative study of impoliteness techniques employed by different genders in computer-mediated communication (CMC) in the context of the microblogging website Tumblr. It uses a modified version of Culpeper’s ... -
Interjections and interjectional phrases as a characterisation tool in Hamlet, Twelfth Night and Othello
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020-05-11)Abstract Having mostly escaped scholarly scrutiny, interjections have in recent years received more attention and are currently being fronted and championed in linguistic research. However, there does not seem to be ... -
Investigating the transitional period between upper secondary school and the situation at the University focusing on expectations, academic proficiency, the role of literature and students reading habits
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2014;, Master thesis, 2014-05-16)An investigation of the transitional period between upper secondary school and the situation at the university: Focus on English and academic proficiency, the role of Literature and the students’ reading habits. The students ... -
«Kan jeg få trykke?» Samspillet mellom medieaffordanser, barnegruppe og barnehagelærer i samtalebasert lesing – en case-studie av Hvordan gikk det? lest som bildebok og app.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020-08-30)Hensikten med denne case-studien har vært å finne ut hvordan medieaffordanser kan ha innvirkning på lesesituasjonen i samtalebasert lesing ved lesing av bildebok og bildebok-app. Den overordnede problemstillingen er: Hvordan ... -
Language in the News: Constructing the Israeli–Palestinian Conflict through Use of Language
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05-10)The current study provides a critical discourse analysis of 18 news reports taken from the Hamodia English newspaper and the Aljazeera English website covering the Israeli-Palestinian conflict between the years 2015 and ... -
Learner response, teacher methodology and cognition on teaching L2 grammar at upper secondary school in Norway.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2014;, Master thesis, 2014-05-14)This thesis aimed at exploring teacher cognition (knowledge, attitudes, beliefs, and practices) in relation to the teaching of grammar of English as a secondary language at upper secondary school in Norway, academic VG1, ... -
Motivational strategies with particular emphasis on writing when teaching English in Norwegian schools
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2017;, Master thesis, 2017-05-12)The given thesis is a study of motivational strategies used by teachers when teaching English Writing in an upper secondary school in Norway. Writing is an important part of L2 learning, the skill that is complicated and ... -
Parental attitudes to bilingualism and parental strategies for developing first and second language skills in bilingual children
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2014;, Master thesis, 2014-05-14)A number of studies have been carried out on parental attitudes to bilingualism and parental strategies for developing bilingual children’s language skills in the mother tongue and the second language. However, few studies ... -
Pastorale naturfremstillinger i Helge Ingstads Nunamiut – en økokritisk lesning.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020-11-16)Denne masteravhandlingen er en økokritisk lesning av Helge Ingstads Nunamiut – blant Alaskas innlandseskimoer som han skrev i 1951 etter sitt opphold blant innlands-inuittene i Brooks-fjellene Nord i Alaska. Avhandlingen ... -
Procedural representation of marginalized groups: playing disabled, playing queer
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2014;, Master thesis, 2014-05-16)In AAA games, minority representation is still scarce and often misrepresentative, but the indie games scene has many examples of inclusion of marginalized groups and minority experiences. How can videogame mechanics be ... -
Rammer for kreativitet: En studie av hvordan elever i en klasse på Vg3 opplever rammer for kreativ skriving
(Masteroppgave/UIS-UH-IKS/2020;, Master thesis, 2020-05-11)Å utvikle elevenes kreative ferdigheter er sentralt i fremtidens skole. Denne masteroppgaven retter fokus mot elevenes kreative skriving i norskfaget. Den overordnede problemstillingen er: Hvordan opplever elever i en ... -
Second language teaching methods in two different countries - a case study.
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2014;, Master thesis, 2014-05-16)In order for a minority student to function in the regular classroom, changes have been made to the way teaching a second language was conducted in America. These changes included the manifestation of English as a second ... -
Spor av modelltekst i sakpregede elevtekster på vg1 studieforberedende utdanningsprogram
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020)Sammendrag I 2013 ble LK06 revidert og begrepet eksempeltekster ble inkludert i kompetansemålene. Læreplanen løftet på denne måten frem eksempeltekster, også kalt modelltekster, som viktige metodiske virkemiddel i ... -
Talemålsendringer i Stavanger i dag – En sosiolingvistisk undersøkelse av yngre talere av stavangersk
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven er en sosiolingvistisk studie av ungdommers talemål i Stavanger. Arbeidet baserer seg i stor grad på hovedfagsoppgavene til Finn Gabrielsen (1983) og Kristine Nymark Aasen (2011) om talemålsendringer ...