• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Department of Early Childhood Education på emneord 
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Early Childhood Education
  • Blar i Department of Early Childhood Education på emneord
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Early Childhood Education
  • Blar i Department of Early Childhood Education på emneord
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Department of Early Childhood Education på emneord "VDP::Social science: 200::Education: 280"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-10 av 10

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Barnehagen i en brytningstid : Tradisjoner i spill og praksiser under press i den store barnehagen 

      Berge, Anita (PhD thesis UiS;274, Doctoral thesis, 2015-12-02)
      De siste tiårene har barnehagen blitt en sentral del av velferdsstaten og fått et sterkere offentlig fokus. Den økte oppmerksomheten på barnehagen åpner for at ulike samfunnsinteresser, kunnskapsfelt og maktområder legger ...
    • Does this work [of art] invite me into [intersubjective] dialogue? Discussing relational aesthetics in music education 

      Vist, Torill; Holdhus, Kari (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Some artistic and educational practices in music have yet to be defined within the dichotomy of referential and autonomy aesthetics. However, there has been an ongoing shift towards more interactive, social and relationally ...
    • Glød for kvalitet. Kva gjer me vaksne for å skape gode augeblikk? Ein kritisk tilnærming til barnehagekvalitet. 

      Nylund, Maritha Berger (Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2018;, Master thesis, 2018-05)
      Barn er ofte meir i barnehagen enn dei er heime med foreldra, det seier litt om ansvaret vårt. Særleg er det eit stort ansvar me har i dagens samfunn der krava til barnehagelærarar og barnehage tilsette vert stadig større ...
    • “Hvis du tenker pedagogisk, så tenker du at barnehagen har mange utviklingstrinn” Barnehagelæreres arbeid med progresjon i barnehagen 

      Nilssen, Linn (Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2018;, Master thesis, 2018-05)
      I denne studien har jeg fokus på progresjon i barnehagekontekst. Formålet har vært å bidra til mer kunnskap om hvordan begrepet kan bli forstått og omsatt i arbeidsmåter i barnehagen. Studien er kvalitativ, har et ...
    • Interaksjoner i digitale kontekster i barnehagen 

      Jernes, Margrethe (PhD thesis UiS;186, Doctoral thesis, 2013-03)
      Denne avhandlingen er et selvstendig arbeid som inngår i forskningsprosjektet "Digitale objekts plass i barns sosiale og språklige danning i barnehagen", som er finansiert av Norsk Forskningsråd. Prosjektet inngikk i ...
    • Læreres kollegasamtaler - et rom for læring? : En studie av samtaler i en studiegruppe med fire ungdomsskolelærere. 

      Junge, June (PhD thesis UiS;180, Doctoral thesis, 2013-01-10)
      Læreres kollegasamtaler - et rom for læring? En studie av samtaler i en studiegruppe med fire ungdomsskolelærere Lærere setter generelt samarbeid med kollegaer veldig høyt, og mange lærere gir uttrykk for at de synes ...
    • Måltidsfellesskap i barnehagen – Demokratiets vugge? : En studie av samtaler med ansatte på småbarnsavdelinger 

      Tofteland, Berit (PhD thesis UiS;265, Doctoral thesis, 2015-10-02)
      Det empiriske materialet i denne avhandlingen er gruppeintervjuer med ansatte på fire småbarnsavdelinger om måltidet. Intensjonen er å få kunnskap om a) hvordan måltidsfellesskap konstrueres diskursivt i samtalene og b) ...
    • Møter mellom barn – kontinuitet, dissonans og brudd i kommunikasjonen 

      Rosell, Yngve (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2016)
      Målsettingen for denne studien er å frembringe ny kunnskap om dynamikken mellom kontinuitet og brudd i kommunikasjonen ut fra møter mellom de yngste barna i barnehagen. Studien har en livsverdenfenomenologisk tilnærming ...
    • Pedagogy and interdisciplinarity: Research on the reformed kindergarten teacher education (KTE) in Norway 

      Jernes, Margrethe; Knaben, Åse Dagmar; Tungland, Inger Benny Espedal; Alvestad, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2020-01)
      In this paper, the objective is to explore the area of pedagogy in the reform of kindergarten teacher education (KTE), which was implemented in 2013 in Norway. The data material is based on semi-structured interviews with ...
    • Uenighet som demokratisk praksis i måltidsfellesskapet på småbarnsavdeling 

      Grindland, Berit (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Children’s participation and democracy are concepts in need of being discussed from several angles in the setting of early childhood education. This paper is based on empirical materials from seven research conversations ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit