Browsing Studentoppgaver (HF-IBU) by Title
Now showing items 74-93 of 143
-
«I år har vi ikke gått på skolen, vi har jobba!» Når klasserommet flyttes ut i praksis - en studie av elevers erfaringer fra barnehagepraksis i videregående opplæring
(Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2020;, Master thesis, 2020-08-28)Sammendrag Temaet for denne studien er å undersøke hvordan elever erfarer læring når er deltagende i et praksisprosjekt sammen med lærer og medelever. Skolen jeg har valgt å forske på, har flyttet undervisningen ut i ... -
Inkludere barna i et felleskap gjennom dramafaglig arbeid i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022)Tidligere forskning viser at dramafaget bidrar til barns utvikling av lekekompetanse. Det gir rikelige muligheter til gode samspill og møter med egne og andres følelser, samt utvikle de verktøyene de trenger for å fungere ... -
Inkluderende barnehagemiljø
(Bachelor thesis, 2022) -
Inkluderende språkmiljø for flerspråklige barn
(Bachelor thesis, 2022) -
Inkludering av barn med funksjonsnedsettelse i kroppslig leik
(Bachelor thesis, 2022) -
Inkludering av flerspråklige barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven retter et blikk mot hvordan pedagogiske ledere arbeider med kommende flerspråklige barn i aldersgruppen 3-6år. For å svare på min problemstilling anvendte jeg kvalitativt forskningsintervju som metode. ... -
Inkludering blant de minste flerspråklige barna i høytlesing
(Bachelor thesis, 2022) -
Inkludering i en flerkulturell barnehage. - En kvalitativ undersøkelse.
(Bachelor thesis, 2022) -
“Jeg kan ikke synge”, og andre bemerkninger fra barnehagelærere: en studie om musikalitet og utøvelse av musikk i barnehage.
(Bachelor thesis, 2022)Musikk er en viktig del av alle menneskers liv, gjennom hele livsløpet. Til tross for dette, kan mange ha et komplisert forhold til musikk og ens egen musikalitet. I denne bacheloroppgaven har jeg tatt utgangspunkt i ... -
Jenter og gutters valg av lek og lekepartner i barnehagens innemiljø.
(Bachelor thesis, 2022) -
Kjønnsnormer i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Klatrerom : en studie av førskolebarns romforståelse i en klatrekontekst
(Masteroppgave/UIS-HF-IF/2010;, Master thesis, 2010)Denne studien drøfter hvordan førskolebarns romforståelse kommer til uttrykk gjennom barnas egne beskrivelser av en klatreopplevelse i barnehagen. Hovedhensikten med studien er å klartlegge utviklingen av romforståelse, ... -
Kommunikasjon og samtale blant de minste.
(Bachelor thesis, 2022) -
Kompetanseheving og endring i barnehagene som følge av Stavangerprosjektet
(Masteroppgave/UIS-HF-IFU/2014;, Master thesis, 2014-05-15)Formålet med oppgaven er å finne ut om det har vært en kompetanseheving og endring i barnehagene som deltok i Stavangerprosjektet – Det Lærende barnet i perioden 2007- 1012, samt å kartlegge hvilke ledelsesfunksjoner som ... -
Konstruksjon av samspill og kommunikasjon mellom de yngste barna i lek. En studie med et fenomenologisk blikk på de yngste barna i barnehagen
(Master thesis, 2014)Studiens fokus er hvordan de yngste barna i barnehagen konstruerer samspill og kommunikasjon mellom seg i lek. Studien tar utgangspunkt i et kvalitativt forskningsarbeid gjennomført på en 0-3 års avdeling, med et fenomenologisk ... -
Kunsten å synliggjøre matematikken i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Ledelse og motivasjon i arbeidsmiljøet
(Bachelor thesis, 2022)I denne oppgaven skriver jeg om tema ledelse og motivasjon. Min problemstilling er «Hvordan kan en pedagogisk leder arbeide for å skape et motiverende arbeidsmiljø for personalet?». Hensikten med oppgaven er å gå inn i ... -
Leiing, motivasjon og trivsel
(Bachelor thesis, 2022)