Blar i Studentoppgaver (HF-IBU) på tittel
Viser treff 41-60 av 137
-
Hva er sentralt for en trygg tilvenning ved oppstart i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2022)Sammendrag I denne oppgaven har vi sett på hva pedagogiske ledere ser på som sentralt for at alle barn skal oppleve en trygg oppstart i barnehagen. Vi har brukt kvalitativt intervju som metode, for å få innblikk i hva ... -
Hvilke erfaringer gir barnehagelærere utrykk for i samtaler om praksisfortellinger som læringsstrategi i nettverksgrupper
(Masteroppgave/UIS-HF-IFU/2014;, Master thesis, 2014-05-19)Barnehagefeltet har i de senere årene vokst i raskt tempo. Barnehagen er blitt et sted der størsteparten av alle barn mellom et og seks år oppholder seg store deler av dagen. Med en kraftig økning av barn som går i barnehage ... -
Hvilke forståelser av barn, og hvilke forståelser av evalueringsarbeid i barnehagepraksiser, har førskolelærere? : en diskursanalyse av åtte førskolelæreres uttalelser om evalueringsarbeid i barnehage.
(Masteroppgave/UIS-HF-IF/2010;, Master thesis, 2010)Målet med denne studien er å vinne kunnskap om førskolelæreres grunnleggende oppfatninger av barn, og samtidig hvilke holdninger og erfaringer de har i forhold til evalueringspraksis, der barn skal ses på som delaktige. ... -
Hvilke oppfatninger av barns medvirkning kommer frem gjennom samtaler med barnehagelærere? Hvordan kommer medvirkning frem i barnehagenes årsplaner?
(Masteroppgave/UIS-HF-IFU/2014;, Master thesis, 2014)FNs barnekonvensjon fra 1989 ble ratifisert i Norge i 1991, og tatt inn i barnehageloven 1. januar 2006. Barns rett til medvirkning ble dermed en del av innholdet i rammeplan for barnehage. Evalueringsrapport av rammeplanen ... -
“Hvis du tenker pedagogisk, så tenker du at barnehagen har mange utviklingstrinn” Barnehagelæreres arbeid med progresjon i barnehagen
(Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2018;, Master thesis, 2018-05)I denne studien har jeg fokus på progresjon i barnehagekontekst. Formålet har vært å bidra til mer kunnskap om hvordan begrepet kan bli forstått og omsatt i arbeidsmåter i barnehagen. Studien er kvalitativ, har et ... -
Hvordan barn og deres nysgjerrighet får medvirke i barnehagehverdagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan fremme trivsel gjennom tilbakemeldinger?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan har den økte minoritetgruppen påvirket barnehagens praksis.
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan jobber personalet med kjønnsforskjeller i barns kroppslige lek på uteområdet?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan kan barnehagelærere tilrettelegge for positive opplevelser med matematikk for barn i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for lek
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for skapende prosesser i barnehagen rettet mot tegning og formingsverksteder?
(Bachelor thesis, 2022)På bakgrunn av egne interesser har jeg valgt å se nærmere på tegning og skapende prosesser i barnehagen. Gjennom spørreskjema har det blitt innhentet informasjon til å besvare problemstilingen: Hvordan kan barnehagelæreren ... -
Hvordan kan barnehagens fysiske utemiljø innby til grovmotorisk lek for førskolebarn
(Bachelor thesis, 2022)I denne oppgaven har jeg studert hva det er som innbyr til den grovmotoriske leken for førskolebarna i barnehagens uteområde og barnehagens turområde. Dette har jeg gjort ved bruk av kvalitative observasjoner i barns utelek ... -
Hvordan kan de ansatte tilrettelegge for risikofylt lek for småbarn (1–3 år) i barnehagens utemiljø?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan kan en barnehagepedagog legge til rette for læring gjennom naturkunst?
(Bachelor thesis, 2022)Oppgavens tema er læring gjennom naturkunst i barnhagen, og problemstillingen er: Hvordan kan en barnehagepedagog legge til rette for læring gjennom naturkunst? Det er gjort datainnsamling for å finne svar på problemstillingen. ... -
Hvordan kan musikk skape et trygt og inkluderende miljø for barn i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan kan pedagogisk leder legge til rette for flerkulturelt foreldresamarbeid på avdelingen?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan kan ulike faktorer påvirke endringsarbeid på avdelingen i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2022) -
Hvordan leker flerspårklige barn i rollelek i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2022)