• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Studentoppgaver (HF-IBU) på emneord 
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Early Childhood Education
  • Studentoppgaver (HF-IBU)
  • Blar i Studentoppgaver (HF-IBU) på emneord
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Early Childhood Education
  • Studentoppgaver (HF-IBU)
  • Blar i Studentoppgaver (HF-IBU) på emneord
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Studentoppgaver (HF-IBU) på emneord "barnehage"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-9 av 9

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Foreldrenes opplevelse av hentesituasjonen i barnehagen knyttet til kvalitet 

      Velde Lønning, Kjersti (Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2016;, Master thesis, 2016-06)
      Oppgavens design er en kvalitativ studie der målet mitt er å beskrive og fortolke foreldrenes opplevelse av hentesituasjonen i barnehagen. Innsamling av data har jeg gjort med bruk av intervjuguide som var med å lage en ...
    • Glød for kvalitet. Kva gjer me vaksne for å skape gode augeblikk? Ein kritisk tilnærming til barnehagekvalitet. 

      Nylund, Maritha Berger (Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2018;, Master thesis, 2018-05)
      Barn er ofte meir i barnehagen enn dei er heime med foreldra, det seier litt om ansvaret vårt. Særleg er det eit stort ansvar me har i dagens samfunn der krava til barnehagelærarar og barnehage tilsette vert stadig større ...
    • “Hvis du tenker pedagogisk, så tenker du at barnehagen har mange utviklingstrinn” Barnehagelæreres arbeid med progresjon i barnehagen 

      Nilssen, Linn (Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2018;, Master thesis, 2018-05)
      I denne studien har jeg fokus på progresjon i barnehagekontekst. Formålet har vært å bidra til mer kunnskap om hvordan begrepet kan bli forstått og omsatt i arbeidsmåter i barnehagen. Studien er kvalitativ, har et ...
    • «I år har vi ikke gått på skolen, vi har jobba!» Når klasserommet flyttes ut i praksis - en studie av elevers erfaringer fra barnehagepraksis i videregående opplæring 

      Log, Rita (Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2020;, Master thesis, 2020-08-28)
      Sammendrag Temaet for denne studien er å undersøke hvordan elever erfarer læring når er deltagende i et praksisprosjekt sammen med lærer og medelever. Skolen jeg har valgt å forske på, har flyttet undervisningen ut i ...
    • Klatrerom : en studie av førskolebarns romforståelse i en klatrekontekst 

      Sæbbe, Per-Einar (Masteroppgave/UIS-HF-IF/2010;, Master thesis, 2010)
      Denne studien drøfter hvordan førskolebarns romforståelse kommer til uttrykk gjennom barnas egne beskrivelser av en klatreopplevelse i barnehagen. Hovedhensikten med studien er å klartlegge utviklingen av romforståelse, ...
    • Kompetanseheving og endring i barnehagene som følge av Stavangerprosjektet 

      Jølbo, Bjørg Danielsen (Masteroppgave/UIS-HF-IFU/2014;, Master thesis, 2014-05-15)
      Formålet med oppgaven er å finne ut om det har vært en kompetanseheving og endring i barnehagene som deltok i Stavangerprosjektet – Det Lærende barnet i perioden 2007- 1012, samt å kartlegge hvilke ledelsesfunksjoner som ...
    • Konstruksjon av samspill og kommunikasjon mellom de yngste barna i lek. En studie med et fenomenologisk blikk på de yngste barna i barnehagen 

      Jøssang, Linn Beate (Master thesis, 2014)
      Studiens fokus er hvordan de yngste barna i barnehagen konstruerer samspill og kommunikasjon mellom seg i lek. Studien tar utgangspunkt i et kvalitativt forskningsarbeid gjennomført på en 0-3 års avdeling, med et fenomenologisk ...
    • Meningsskaping gjennom dialog og refleksjon : personalveiledning i to barnehager 

      Nese, Liv (Masteroppgave/UIS-HF-IF/2010;, Master thesis, 2010)
      Emnet for denne studien er personalveiledning i barnehagen med vekt på formell veiledning. Problemstillingen er: Hvordan praktiserer barnehagen personalveiledning, og hvordan kan kvaliteten i veiledningen styrkes? Temaet ...
    • Rekruttering av menn til barnehagesektoren - En kvalitativ studie av erfaringer hos tidligere deltakere fra Lekeressurs-prosjektet 

      Fuglesten, Bjørn-Arild Laland (Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2016;, Master thesis, 2016-05)
      Oppgaven tar for seg erfaringer fra Lekeressurs-prosjektet, som er et prosjekt hvor ungdomsskolegutter får muligheten til å arbeide totalt 16 timer i en bestemt barnehage. Hensikten med prosjektet har vært at en skal ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit