• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Department of Education and Special Education på tittel 
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Education and Special Education
  • Blar i Department of Education and Special Education på tittel
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Education and Special Education
  • Blar i Department of Education and Special Education på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Department of Education and Special Education på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 480-499 av 641

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Parental experiences with behavioural problems in Smith–Magenis syndrome: The need for syndrome-specific competence 

      Nag, Heidi Elisabeth; Hoxmark, Lise Beate; Nærland, Terje (Journal article; Peer reviewed, 2019-04)
      The experience of having a rare disorder was summarised in a large study as ‘falling outside the vast field of knowledge of the professionals’. Parents (31 mothers and 17 fathers) of 32 persons with Smith–Magenis syndrome ...
    • Parents’ Experiences on Follow-up of Children’s Language Learning after Cochlear Implantation 

      Bruin, Marieke (PhD thesis UiS;351, Doctoral thesis, 2017-09-14)
      This study explores parents’ experiences on follow-up of children’s language learning after cochlear implantation (CI). A cochlear implant is a surgically implanted hearing device that provides access to sound for a person ...
    • Participation in school for students who use augmentative and alternative communication: A qualitative study of enablers and barriers to participation in regular lower secondary school 

      Skogdal, Signhild (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2017-10)
      Students who use augmentative and alternative communication as compensation for limited or no functional speech have few opportunities to participate in a regular school. This study builds on the argument that communication, ...
    • På jakt etter fagdidaktikk i nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningens matematikkfag 

      Mosvold, Reidar; Hanssen, Brit; Fauskanger, Janne (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Forskriften for grunnskolelærerutdanning løfter fram fagdidaktikk som et sentralt og gjennomgående tema i utdanningen, mens mange lærerstudenter opplever at det er lite fagdidaktisk fokus i enkelte fag. En mulig forklaring ...
    • Pedagogers forståelser av begynnende mobbeatferd i barnehagen 

      Sørnes, Helena (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06-13)
      Mobbing er et dagsaktuelt tema som har fått stor oppmerksomhet i skolen, men som det trengs mer oppmerksomhet og forskning på i barnehagen. I denne studien ble følgende problemstilling belyst: Hvilke forståelser har pedagoger ...
    • Pedagogisk psykologisk tjenestes bistand med kompetanse og organisasjonsutvikling i barnehagen; En casestudie. 

      Vatland, Line (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2018-12-03)
      Barns juridiske rett til spesialpedagogisk hjelp ble i august 2016 flyttet fra Opplæringsloven (1998) til Lov om barnehager. Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) fikk samtidig et utvidet mandat, ettersom de nå også skulle ...
    • Pedagogiske ledere: deres erfaringer og kompetanse om aggresjon i barnehagen 

      Sunde, Åsta Kristine (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06)
      Temaet for denne masteroppgaven var pedagogisk lederes erfaringer og kompetanse med barn som utviser aggressiv atferd. Aggresjon øker risikoen for en negativ innvirkning på flere områder i barnets liv. Dette betyr at et ...
    • Pedagogiske lederes erfaringer med og forebygging av begynnende mobbeatferd i barnehagen. 

      Alfsvåg, Anna (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06-08)
      Studiens tema er barns begynnende mobbeatferd, og hvordan dette erfares og forebygges av fire pedagogiske ledere i barnehager. Teoretiske perspektiver som belyser temaets perspektiver og kompleksitet er begrepene vold eller ...
    • Personalets opplevelse av nærhet og konflikt i relasjonen med barn i barnehagen: Sammenhenger med barnets kjønn, atferdsregulering og sosioøkonomiske bakgrunn 

      Lenes, Ragnhild (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-15)
      Relasjonen mellom barn og voksne i barnehagen er tema i denne masteroppgaven, og det overordnete perspektivet er å undersøke mekanismer som kan ligge til grunn for personalet sin opplevelse av nærhet og konflikt med barn ...
    • PhD revisited: Approaches to English as a foreign language (EFL) reading instruction in Norwegian primary schools 

      Stuvland, Rebecca Anne Charboneau (Chapter, 2019-06)
      This chapter reports a doctoral study (Charboneau, 2016) that investigated the use of four approaches to EFL reading instruction in Norwegian 4th–5th grades. The study used a mixed-methods approach comprising a questionnaire ...
    • Physical literacy - en retning for det norske kroppsøvingsfaget? 

      Egeli Stredet, Sander (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-12)
      Bakgrunn og hensikt: Kroppsøvingsfaget ser ut til å svikte i sitt mål om å være et lærings- og dannelsesfag. Begrepet physical literacy blir fremhevet i internasjonal forskning som en ny retning for faget, og flere nasjoner ...
    • Physical literacy i kroppsøvingsfaget. Evaluering av effektene turn har på barns physical literacy i alderen 12-13 år. 

      Vu, Michael (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06)
      Formål: Studiens formål var å undersøke effektene turn har på barns physical literacy i alderen 12-13 etter 12 dobbelttimer med strukturert kroppsøvingsundervisning. Metode: Utvalget bestod av 25 elever i intervensjonsgruppen ...
    • Poetiske passasjer til naturens omverdener : en øko-didaktisk lesning av Inger Hagerups barnedikt 

      Drangeid, Magne Ivar (Chapter, 2020)
      Kapitlet «Poetiske passasjer til naturens omverdener» er en øko-didaktisk lesning av barnedikt, alle skrevet av den norske poeten Inger Hagerup (1905-1985). Kapitlet argumenterer for at poesi brukt i skolen kan skape ...
    • Positivt engasjement og kommunikasjon med voksne i barnehagen og barns evne til selvregulering 

      Lunde, Svanaug (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)
      Tema for denne masteroppgaven er relasjoner mellom barn og voksne i barnehagen og små barns evner til selvregulering. Et av målene er å undersøke samvariasjonen mellom førskolebarnets kommunikasjon og positivt engasjement ...
    • Possibilities and limitations of religion-related dialog in schools: Conclusion and discussion of findings from the ReDi project 

      Vikdahl, Linda; Skeie, Geir (Journal article; Peer reviewed, 2019-03)
      This article links together the findings of the case studies reported in this special issue and reflects upon the possibilities and limitations of religion-related dialog in school education at a more systematic level. It ...
    • Prestasjonpress og psykisk helse i skolen 

      Stranden, Guro Jakobsen (Masteroppgave/UIS-TN-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06-04)
      ”Alt e lagt opp te at me ska bli ein suksess” . Dette er et utsagn fra en av mine informanter og forteller mye om hvilke følelsesmessige utfordringer enkelte ungdom kjenner på i sin skolehverdag, og hva de føler på av ...
    • Problemløsning i geometri – en studie av konkurranseoppgaver og elevers løsningsstrategier 

      Fosli, Wenche (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)
      I denne oppgaven analyserer jeg geometriproblemer fra matematikkonkurranser. Store og små utfordringer innenfor geometri fra de ti siste årenes Abelkonkurranse inngår i datamaterialet, sammen med seks problemer fra IMO ...
    • Problemløsning i smågrupper på ungdomstrinnet – en studie av elevers problemløsningsstrategier og deres appropriering av ulike medierende verktøy i problemløsningsfasen. 

      Nordbø, Linn Marie (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-19)
      Dette er en kvalitativ case-studie som omhandler problemløsning i smågrupper med elever fra 8. trinn i en norsk ungdomsskole. Studien belyser elevers bruk av problemløsningsstrategier og medierende verktøy, samt metakognitive ...
    • Problemløysing og utvikling av løysningstrategiar i matematikkfaget i den malawiske skulen 

      Refvik, Kim Andre Stavenæs (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-16)
      Denne oppgåva er ein studie om korleis lærarar i den malawiske skulen tek vare på elevanes interesse å utvikle løysingsstrategiar i matematikkfaget gjennom problemløysing. Problemløysing er ein metode i matematikk der ...
    • Producing Digital Learning Resources (DLR) for Teacher Training 

      Nilsen, Anders Grov; Almås, Aslaug Grov; Gram, Helene (Peer reviewed; Journal article, 2020-08)
      The purpose of this article is to describe the development and design process of an educational app for teacher training. Online teaching and learning resources are used more than ever in teacher training. However, the ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit