• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Department of Education and Special Education på tittel 
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Education and Special Education
  • Blar i Department of Education and Special Education på tittel
  •   Hjem
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Arts and Education
  • Department of Education and Special Education
  • Blar i Department of Education and Special Education på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Department of Education and Special Education på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 355-374 av 627

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Labour migrants' decision making in the process of adapting to the Norwegian society 

      Aatland, Liv (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)
      The principal aim of this thesis is to uncover what factors contribute to labour migrants’ decisions of settling, or not settling, in their new country, and reveal what factors influence positively or negatively to the ...
    • The learning environment in upper secondary school physical education: The student perspective 

      Laxdal, Aron Gauti (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2020-06)
      The overreaching aim of this thesis was to gain a better understanding of the students’ perceptions of the learning environment in upper secondary school physical education, with special focus on marginalized subgroups. ...
    • Ledelse i kontinuerlige innovasjonsprosesser i en inkluderende skole : en kvalitativ studie av ledelse knyttet til tilrettelegging av det spesialpedagogiske arbeidet 

      Rustad, Lene (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)
      Rektors rolle som skoleleder er blitt mer og mer omfattende, noe som har ført til at flere forskere og teoretikere har kommet frem til at dagens skoleledelse ikke lenger handler om den ene helten som styrer. Av den grunn ...
    • Leiinga si rolle i handtering av aggresjon i elevgruppa 

      Refsnes, Seri (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-12)
      Samandrag Føremålet med studien har vore å sjå på korleis skular handterer aggresjon i elevgruppa, både proaktiv og reaktiv aggresjon. Det har vore eit særleg fokus på leiarane si rolle i dette arbeidet. Problemstillinga ...
    • Lek og psykisk helse i barnehage. 

      Belova, Diana (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06-11)
      Temaet for denne oppgaven er lek og psykisk helse i barnehagen. Formålet ved denne oppgaven har vært å gå nærmere inn på begrepene lek og psykisk helse, og se på sammenhengen mellom disse to fenomenene. Hensikten er å danne ...
    • Leseark eller lesebok? En analyse og drøfting av tekster lærerne produserer selv og tekster i lesebok 

      Sandvold, Gro (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)
      Formålet med denne studien var å undersøke hvilke tekster som er meningsfulle for en førsteklassing sett i lys av teoriene Phonics og Whole Language. Leseark som lærere produserer selv og Fabel 1 lesebok som ble gitt ut ...
    • Leseflyt og motivasjon- en kvalitativ tilnærming til repetert lesing som metode 

      Nybø, Lene (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013-05-14)
      Formål og problemstilling: Formålet med studien er å få kunnskaper, forståelse og innsikt i hvordan elevene leser teksten fra gang til gang. Dette vil kunne gi lærere bedre forståelse av denne metoden slik at de kan legge ...
    • Leseflyt på mellomtrinnet - en kvalitativ studie av læreres vurdering og trening av leseflyt med utgangspunkt i kartleggingsverktøyet SOL 

      Solumshengslet, Helen (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-05-31)
      Sammendrag I denne avhandlingen har fokuset vært rettet mot kartlegging av lesing, og leseflyt spesifikt. Målet for forskningen har vært å løfte frem hvordan erfarne lærere kartlegger elevers leseflyt og hvordan de ser ...
    • Leseforståelse og begrepsforståelse hos elever på 5.trinn i lesing av læreboktekst i samfunnsfag 

      Christersson, Cesilie Helberg (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)
      Bakgrunn og formål Bakgrunn for oppgaven var interessen for elevers leseforståelse og begrepsforståelse når de leser fagtekster. Kunnskapsløftet -06 har økt fokus på lesing i alle fag, og alle lærere blir med dette ...
    • Leseforståelsesstrategier hos elever på femte trinn : en kvalitet undersøkelse 

      Svihus, Inger Ulvund (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2008, Master thesis, 2008)
      Målet med denne oppgaven er å utforske leseforståelsesstrategiene hos fire elever på femte trinn som har skåret innenfor mestringsnivå en og tre på den nasjonale leseprøven høsten 2007. I denne forbindelse ønsker jeg å ...
    • Lesemøtet som arena for utvikling av litterær kompetanse: Elever på tiende trinn leser for elever på første trinn 

      Mitchell, Monica Gundersen (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2018-11)
      This thesis explores how participating in buddy reading events contributes to students’ literary competence. Buddy reading implies tenth-graders (15 years old) paired with first-graders (6 years old) for one-on-one reading ...
    • Lesing som grunnleggende ferdighet - hva er nå det? 

      Brandsdal, Trine (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)
      I 2006 ble den nye læreplanen, Kunnskapsløftet, innført. Nytt ved den nye læreplanen var blant annet innføringen av de grunnleggende ferdighetene. I tillegg til lesing, består de grunnleggende ferdighetene av regning, bruk ...
    • Lesson study in teacher education: Learning from a challenging case 

      Bjuland, Raymond; Mosvold, Reidar (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Whereas most studies of lesson study in teacher education seem to report on success stories, this article investigates a negative case. From an implementation of lesson study in Norwegian teacher education, we analyse data ...
    • Lesson Study og lærerstudenters fokus på elevers læring i veiledningssamtaler 

      Bjuland, Raymond; Helgevold, Nina; Munthe, Elaine (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Søkelyset settes her på norsk grunnskolelærerutdanning og på veilednings-samtaler i praksisopplæring hvor Lesson Study ble innført som arbeidsmetode. Veiledningssamtaler i matematikk og naturfag analyseres ut fra et teoretisk ...
    • Lesson Study som arbeidsmåte i praksisopplæring for matematikk - muligheter og begrensninger for grunnskolelærerstudenters fokus på elevers læring av primtallsfaktorisering 

      Détrez, Guro (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-05)
      Elevers matematikkunnskaper i norsk grunnskole har fått fokus på grunn av skuffende resultater på internasjonale tester. I denne masteroppgaven i matematikkdidaktikk utforsker jeg muligheter og begrensninger for en gruppe ...
    • Det levende lærerarbeidet 

      Hanssen, Brit; Østrem, Sissel (Journal article; Peer reviewed, 2007)
      Hva handler lærerarbeidet om, og hvordan kan vi forstå lærere sin utvikling gjennom det første året i yrket? Artikkelen forsøker å belyse noen aspekt ved lærerarbeidet og nyutdannede lærere sine opplevelser av det.
    • Litteraturlaboratorium - en praksis for muntlighet og dybdelæring i norskfaget? 

      Vika, Johanne; Nerland, May-Britt Syltern (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2019-05-31)
      Denne masteroppgaven undersøkte hvordan et praktisert undervisningsopplegg, bygd på Sheridan Blaus (2003) litterære praksis Litteraturlaboratorium, fortonte seg i en 10. klasses møte med sangteksten 170 av Kaizers Orchestra. ...
    • Livsmestring og barnehagekvalitet. En litteraturstudie av nordisk forskning. 

      Blindheim Jacobsen, Isabel (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06)
      I denne kunnskapsoppsummeringen har forskning omkring barnehagekvalitet relatert til barns livsmestring blitt samlet og drøftet. Livsmestringsbegrepet har blitt introdusert i barnehagens styringsdokumenter etter at OECD i ...
    • Livsmestring og identitetsutvikling i norskfaget: En studie av tv-serien Skam og didaktiske refleksjoner knyttet til mulige tilnærmingsmåter i undervisningen 

      Ehnebom, Anja (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06-12)
      Fra høsten 2020 innføres en ny læreplan i norsk skole, der folkehelse og livsmestring er ett av tre tverrfaglige temaer som skal inn i alle fag. Hensikten med denne studien har vært å få et tydeligere bilde av hvordan ...
    • Local implications of a globalised prostitution market 

      Waldejer, Benjamin (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)
      A local study into the connections between migration, prostitution and trafficking - the case of Stavanger

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit